• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

Zažeňte podzimní únavu

S přicházejícím podzimem, kdy se dny zkracují a ubývá slunečního svitu mnozí z nás pociťují nástup podzimní únavy. V tomto období mnohem častěji prší a následkem nevlídného počasí podléháme podzimním chmurám. Na podzim máme díky chladnějšímu počasí tendence dopřávat si mnohdy těžká a hutná jídla. Měli bychom ale mít na paměti, že pokud nechceme na jaře bojovat s následky způsobené nadměrnou konzumací jídel v podzimním a zimním období, je třeba dodržovat správnou životosprávu i v tomto čase.

Zaručeným lékem proti podzimní únavě je pět základních věci – kvalitní jídelníček, správný pitný režim, dostatek spánku, aktivní pohyb a omezení nadměrných stresových situací.

Kvalitní jídelníček

Správný jídelníček a dostatek kvalitních živin je třeba tělu dopřávat celoročně. Abychom však podpořili naši imunitu, měli bychom klást důraz na dostatek sezónních potravin plných vitamínů a minerálních látek. Vhodné je zvýšené míře tělu dopřát vitamín C, B, D, ale také hořčík. Přestože máme tendence sahat po tučnějších a sladkých jídlech, měli bychom myslet na to, co je pro naše tělo nejlepší.

Maso je třeba volit libové. Nezapomínejme také na příjem ryb, které našemu tělu dodají potřebné omega 3 – mastné kyseliny. Pro trávicí trakt a správné mikrobiální osídlení střev je třeba přijímat zakysané mléčné výrobky. A zapomínat bychom neměli ani na dostatečné množství zeleniny a ovoce, které nám dodají spoustu vlákniny. Pokud máme pocit, že z běžné stravy nejsme schopni zajistit našemu tělu dostatek vitamínů, je vhodné sáhnout po potravinových doplňcích.

Správný pitný režim

Velkou nevýhodou chladnějších období oproti létu je, že pociťujeme mnohem menší žízeň. Pocitem žízně bychom se ale vůbec neměli řídit. Uvádí se, že bychom měli denně vypít 2-3 l vody. Neplatí to ale pro každého. Co člověk, to jiná hmotnost, jiné pracovní nasazení, jiný fyzický výkon. Přesnějším měřítkem, kterým bychom se měli řídit, je příjem 300-350ml tekutin na každých 10kg hmotnosti dospělého člověka za den. Nejpřirozenější tekutinou je čistá neperlivá voda. V chladnějším období je ale také vhodné popíjení slabého výluhu jakéhokoliv teplejšího čaje.

Aktivní pohyb

Přestože se často v chladnějším období nemůžeme k pohybu přesvědčit, měli bychom se přinutit a vypravit se za trochou pohybu na čerstvý vzduch. Ať už si jdeme zaběhat nebo dáme přednost svižnější procházce či návštěvě fitness centra, každý pohyb se počítá.

Dostatek spánku

S nástupem podzimního času na sobě můžeme pozorovat zvýšené množství únavy. Neznamená to ale, že bychom měli prospat celý den. Na druhou stranu ale i nedostatek spánku na nás zanechává negativní stopy. Měli bychom chodit spát v pravidelnou denní dobu a dopřát si 7-8 hodin kvalitního spánku bez rušivých elementů.

Omezit stres

Bohužel v dnešní době se stresu zcela nevyhneme. I každodenní maličkosti jako jsou ucpané silnice, hádka s partnerem, protivný šéf nebo nedostatečný spánek vede ke zvýšenému stresu. V určité míře stres potřebujeme, jelikož nás přivádí k lepším výkonům. Důležité je však umět ho vybalancovat a zaměřit se na okamžiky pohody a uvolnění. Udělejme si proto čas na sebe a dopřejme si příjemné okamžiky strávené s přáteli, procházkami v přírodě, sportem nebo kulturou.

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Proteinová dieta pomůže zhubnout nadbytečné kilogramy rychle a bez hladovění.
Na e-shopu můžete nakoupit dietní balíčky, proteinové jídlo a doplňky k hubnutí.

Poradny pro hubnutí

Výživové poradenství

  • Výživové poradny po celé České republice.
  • Odborně vyškolení certifikovaní výživoví poradci.
  • Podrobná analýza těla na váze InBody.
Najít poradnu
Poradíme i po telefonu, volejte +420 800 177 377

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2021 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: RB