• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

Vláknina ve stravě

Vláknina je důležitou složkou, která působí prospěšně pro náš zdravotní stav, trávení, chrání střeva a podporuje imunitu.

Vláknina působí preventivně proti řadě nemocí (kardiovaskulární onemocnění, obezita, diabetes 2. typu, některá nádorová onemocnění včetně rakoviny tlustého střeva), dále udržuje hmotnost, neboť vyvolává pocit sytosti a zamezuje chuti na sladké.

Hlavní zdroje vlákniny

Nachází se v luštěninách, ovoci, zelenině, ořechách a semínkách. Dále je důležité, aby se v jídelníčku objevovaly i celozrnné těstoviny, rýže, celozrnný kuskus, pohanka, bulgur, quinoa a luštěniny. Co se týče pečiva, dejte přednost celozrnnému.

 

Co je vláknina?

Vláknina podporuje imunitu a zdravotní stav

Jde o řadu rozdílných látek s rozdílnými vlastnostmi. Obsahuje především polysacharid celulózu, hemicelulózu, škrob, vosky, pektin, lignin, chinin, agar, gumu guar, beta-glukany a inulin.

Dospělý člověk by měl denně přijmout 20-35 g vlákniny, což je i doporučená denní dávka. Pro děti by měla být dávka dle věku dítěte plus 5 (pokud je dítěti 10, přičteme 5, dítě by tedy mělo zkonzumovat 15 g vlákniny denně).

Vláknina se dělí podle rozpustnosti ve vodě na rozpustné (obsahuje hrách, fazole a oves) a nerozpustné (obsahují slupky ovoce, zeleniny a celozrnný chléb).

Klientům doporučujeme nízkoenergetické přílohy It’s My Life!, které jsou vyrobené z rostlinné vlákniny označované jako Glukomann. Přílohy mají neutrální chuť a zasytí. Zařazení příloh s plátkem masa nebo zeleninou doporučujeme od třetí fáze hubnutí.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2019 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: IT Monkey, s.r.o.

It’s my life! 5 let s Vámi - balónek