• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

V čem tkví neúspěch hubnutí?

Pokud chceme docílit vytoužené váhy, víme, že je třeba změnit svůj způsob stravování a navýšit pohybovou aktivitu. Někdy žijeme v domnění, že jsme pro redukci hmotnosti udělali vše. Stravujeme se přesně dle doporučení, sportujeme a ručička na váze stále ne a ne jít dolů. Tak kde děláme chybu? Při snaze zhubnout však často opomíjíme další důležité faktory, které našemu tělu můžou bránit nadbytečná kila pustit. Které to jsou?

STRES
Při stresu dochází v našem těle k vyplavování hormonu kortizolu. V menší míře nám stres nevadí. Pokud je ale stresu nadbytek, kortizol nestíháme odbourávat, hromadí se v těle a to negativně ovlivňuje proces hubnutí. Zvyšuje odbourávaní svalů, což je při hubnutí problém. Způsobuje také zhoršenou citlivost na inzulín. Pokud tedy zkonzumujeme jakékoliv sacharidové jídlo, snáze se nám ukládají živiny do tuků. Kortizol také snižuje trávení a přispívá k nedostatečnému vstřebávání živin. Dochází tak mnohem snáze k nárůstu tělesné hmotnosti i přes to, že všechny zásady redukční diety dodržujeme.

SPÁNEK
Mnozí lidé při snaze zhubnout spánek podceňují a nevěnují mu dostatečný čas. Nedostatek spánku má nepříznivý vliv na rovnováhu hormonů leptinu a ghrelinu. Tyto hormony nám v těle ovlivňují hlad a sytost. Pokud spánek omezujeme, tak již po 2 dnech dojde k nerovnováze těchto 2 hormonů. Jestliže dojde k poklesu leptinu a stoupání ghrelinu, zvyšuje se nám hlad a chuť k jídlu. Jestliže budeme spát málo a budeme unavení, tělo začne čerpat energii ze svalové hmoty. Pokud je tedy naším cílem zredukovat právě tuk, měli bychom dbát na dostatečný spánek.

BOHATÁ DIETNÍ MINULOST
Jestliže se jednou rozhodneme zhubnout, měli bychom to dotáhnout do konce. Pokud během diety neustále porušujeme a vracíme se stále na začátek, má to negativní vliv jak na náš metabolismus, tak na naši motivaci hubnout. V bludném kruhu diet se častěji nachází ženy než muži. Pustí se do diety, chvíli vydrží, následně přijde krize, dietu poruší, ukončí a následně čekají, až přijde další motivace hubnout. Každý neúspěšný pokus o hubnutí si však naše tělo pamatuje a začne se bránit.

NÍZKÁ POČÁTEČNÍ SVALOVÁ HMOTA
Všeobecně platí, že rychleji hubnou jedinci, kteří mají vyšší množství svalové hmoty. Právě svalová hmota nám zajišťuje spalování více kalorií z okolních tukových tkání. Čím tedy více svalové hmoty máme, tím rychleji se tuk odbourává. Pokud některé tělo je se svalovou hmotou pod hodnotou normy, metabolismus je velmi pomalý a hubnutí je o to náročnější. Tady mají výhodu muži, kteří mívají větší podíl svalové hmoty než ženy. Hubnou tak mnohem rychleji.

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Proteinová dieta pomůže zhubnout nadbytečné kilogramy rychle a bez hladovění.
Na e-shopu můžete nakoupit dietní balíčky, proteinové jídlo a doplňky k hubnutí.

Poradny pro hubnutí

Výživové poradenství

  • Výživové poradny po celé České republice.
  • Odborně vyškolení certifikovaní výživoví poradci.
  • Podrobná analýza těla na váze InBody.
Najít poradnu
Poradíme i po telefonu, volejte +420 800 177 377

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2021 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: RB