• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

Udržte se v kondici i během pandemie

Již delší dobu, kdy jsou fitness centra zavřená, zažívá mnoho z nás velmi nepříjemné období. Ještě před rokem jsme sedavé zaměstnání kompenzovali návštěvou posiloven či skupinových cvičení. Nyní jsme odkázáni sami na sebe. Pokud jsme již začali pociťovat problémy spojené s bolavými zády či přibývajícími kilogramy, je nejvyšší čas se po zimě dostat opět do kondice.

Většina z nás není doma vybavena náčiními jako najdeme v posilovně. Přesto lze zařadit spoustu cviků, při kterých zpevníme a protáhneme svoje tělo. Cvičit můžeme z pohodlí obýváku, ale stejně tak lze vyrazit na kolo nebo si jít zaběhat ven do přírody. Zařadit takto cílený pohyb bychom měli alespoň 3-4x týdně. Je také vhodné si vytvořit harmonogram a ten dodržovat, abychom se pak nevymlouvali na to, že se nám dnes cvičit nechce nebo že zrovna nemáme čas.

Spalování tuků při správné tepové frekvenci nastává zhruba po dvaceti minutách fyzické zátěže. Pokud jsme však delší dobu necvičili, postačí ze začátku i 15timinutové cvičení a postupně si čas navyšovat.

Abychom docílili pevné a štíhlé postavy, je třeba kombinovat kardio cvičení s posilovacími cviky. Mezi kardio cvičení můžeme zařadit běh, jízdu na kole či rotopedu, orbitrack, angličáky, svižnou chůzi, nordic walking nebo také se můžeme inspirovat cviky na on-line videích zaměřené na prohřátí těla. U silových cvičení nemusíme vůbec používat závaží. Pokud na tom trváme např. u posilování paží, lze místo činek použít např. PET lahve naplněné vodou. U většiny cviků si ale vystačíme s vlastní vahou těla.

Pozice plank – prkno

Tento cvik je velmi oblíbený pro svou efektivitu, kdy zapojujeme kromě středové části těla hned několik dalších svalových skupin (bříško, záda, hýždě, zadní stehna a ramenní svalstvo). Jedná se o výdrž v podpoře na předloktích nebo na dlaních. Důležité u tohoto cviku je stáhnout bříško a neprohýbat se v zádech, paže držet pod úrovní ramen a hlavu v prodloužení trupu. V této poloze vydržíme několik vteřin. Následně si několik vteřin odpočineme a cvik znovu opakujeme.

Udržte se v kondici i během pandemie

Squaty – dřepy

Tento cvik patří také mezi oblíbené, zapojujeme u něj především svalové skupiny spodního těla. U toho cviku je důležité mít nohy v pozici stejné nebo o malinko šíř, než jsou naše boky. Špičky a kolena lze lehce vytočit ven. Záda držíme rovně, neprohýbáme se. Při squatu směrem dolů je důležité držet paty u země (váha těla je na patách). Následně se s výdechem vracíme zpátky nahoru do základní pozice. Náročnější variantou pak můžou být dřepy s výskokem nebo použití zátěží na paže např. činky.

Udržte se v kondici i během pandemie

Sklapovačky

Jedná se o variantu sedy-lehy, kdy zapojujeme břišní svalstvo. U tohoto cviku však nezvedáme celý trup ze země, ale pouze horní část zad. Nohy jsou mírně pokrčené. Paže můžeme ponechat za hlavou nebo překřížit na prsa. Při zvedání směrem nahoru je důležité vydechovat a odlepovat lopatky od podložky. Bederní část zad po celou dobu cvičení je třeba tlačit směrem do podložky, aby nevznikala mezera. Následně s nádechem vracíme horní část těla dolů do základní pozice.

Udržte se v kondici i během pandemie

V dnešní době však můžeme využít online cvičení, která jsou k dispozici na internetu a sociálních sítí. Lze si vybrat ze široké škály cvičení a lekce vedou zkušení trenéři. Po každém cvičení bychom však neměli zapomenout na protažení, aby se svaly zregenerovaly.

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Proteinová dieta pomůže zhubnout nadbytečné kilogramy rychle a bez hladovění.
Na e-shopu můžete nakoupit dietní balíčky, proteinové jídlo a doplňky k hubnutí.

Poradny pro hubnutí

Výživové poradenství

  • Výživové poradny po celé České republice.
  • Odborně vyškolení certifikovaní výživoví poradci.
  • Podrobná analýza těla na váze InBody.
Najít poradnu
Poradíme i po telefonu, volejte +420 800 177 377

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2021 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: RB