• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

Tipy na zdravé stravování našich dětí

Pokud se snažíme vést naše děti ke zdravé výživě, měli bychom se zaměřit na zdravé stravovací návyky celé naší rodiny. Děti snadno podléhají vzorovým příkladům svých rodičů. Těžko dětem budeme vysvětlovat, že je zelenina důležitá, když ji sami jíst nebudeme. Pro děti by mělo být rutinou, že celá rodina jí zdravě, ale že si občas můžeme dopřát i něco méně vhodného. Výchova dětí ke zdravé výživě by měla probíhat hrou, aby k ní děti získali citový vztah.

Jděte příkladem

Zejména pro děti do 10-ti let jsou rodiče vzorem, který se snaží napodobovat. Proto je nesmírně důležité, abychom stravu, o které přesvědčujeme naše děti, jedli také my. V rodinách, kde se rodiče stravují zdravě, pravidelně sportují a dodržují spánkový rytmus, nás děti přirozeně následují a považují to za normální a samozřejmé.

Mějte doma zdravé potraviny

Děti si většinou samy jídlo neobstarávají. Pokud mají hlad, sahají po snadno dostupných věcech, co doma najdou. Pokud se doma obklopíme zdravými potravinami, omezíme tak dětem přístup k nevhodným potravinám a jídlům.

Zapojte své děti

Mladší děti touží se zapojit a chtějí nám pomoci. Proto bychom měli co nejčastěji své děti zapojovat do procesů vaření, příprav svačin, nakupování v obchodech i na tržištích s čerstvými produkty. O jídle bychom si měli s dětmi co nejvíce povídat, jak se zavařuje ovoce a zelenina, k čemu jsou dobré vitamíny, kde najdeme bílkoviny apod.

Stravujte se společně

Děti bychom měli vézt ke společnému stolování již od útlého věku. Alespoň 1 denně by se celá rodina měla u stolu sejít. U jídla bychom se však neměli hádat a neřešit závažné problémy. Jídlo by se pro děti mělo stát jistou formou odpočinku. Případné neshody by mohly vyústit až k averzi vůči jídlu.

Dejte dětem vybrat

Dětem není dobré odepírat nebo striktně zakazovat nezdravé potraviny, protože by se pro ně mohly stát vzácnými a tím více k nim tíhnout. Spíše bychom je měli učit tomu, že každé jídlo je zdravé v určitém množství. Dětem určujeme hranice my rodiče. Měli bychom jim však ponechat určitou možnost výběru. Neměli bychom tedy diskutovat o tom, zdali si dají zeleninu nebo ne, ale ponecháme jim volbu, zdali chtějí mrkev nebo okurku? Nakrájenou nebo nastrouhanou?

Nenuťte děti dojídat

Děti by neměli mít pocit, že rodiče jejich počínání při jídle úzkostlivě sledují nebo dokonce u jídel, které jim nevoní, aby nad nimi stála maminka s vařečkou v ruce. Neměli by ani poznat, že za snědení jídla dostanou odměnu. Servírujme dětem přiměřené porce a nenuťme je dojídat. Děti mají přirozenou schopnost reagovat na signály nasycenosti, ale i hladu.

Chvalte, chvalte, chvalte

Pokud budeme svým dětem neustále nadávat a připomínat jim, jak jsou líné a věčně sedí u počítače, k ničemu to nepovede. Naopak bychom své děti měli více motivovat vézt je k lepším výkonům. Pokud je pochválíme za to, jak pomohli připravit skvělou večeři nebo za to, jak jeli pěkně na kole, určitě se budou snažit o to více.

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Proteinová dieta pomůže zhubnout nadbytečné kilogramy rychle a bez hladovění.
Na e-shopu můžete nakoupit dietní balíčky, proteinové jídlo a doplňky k hubnutí.

Poradny pro hubnutí

Výživové poradenství

  • Výživové poradny po celé České republice.
  • Odborně vyškolení certifikovaní výživoví poradci.
  • Podrobná analýza těla na váze InBody.
Najít poradnu
Poradíme i po telefonu, volejte +420 800 177 377

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2020 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: IT Monkey, s.r.o.