• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

Stravování během bolavých ženských dní

Menstruační bolesti dokážou každou ženu pěkně potrápit. Během tohoto období provází ženy kromě bolestí břicha také nadýmání, zácpa nebo průjmy. Mnohdy dochází také ke zvýšené ospalosti, podrážděnosti a nesoustředěnosti. Větší potíže mívají mladší ženy, u kterých ještě není menstruační cyklus ustálený. Přesto tato řada přidružených problémů trápí i ženy ve starším věku. Ačkoliv tělo prahne v tomto období po nezdravých potravinách, mělo by se dbát na kvalitní zdravou stravu.
Během menstruačního krvácení dochází k větším ztrátám živin, jedná se hlavně o železo, hořčík, mangan, ale také vitamíny ze skupiny B a E. Jelikož se většina žen během těchto dní necítí příliš dobře, bývá chuť k jídlu většinou nižší. O to více by se mělo dbát na stravu lehce stravitelnou a bohatou na živiny. Jaké potraviny by se v tomto období měly zařazovat a jaké naopak si odpustit?

PITNÝ REŽIM
Základem je dostatečný pitný režim, který nám pomůže vykompenzovat ztráty tekutin. Pomůže od bolestí hlavy a zabrání zadržování přebytečné vody v těle. Ideální je čistá neperlivá voda pokojové teploty, kterou lze ochutit citronem. Při křečích a nevolnostech lze zařadit mátový čaj.

OVOCE A ZELENINA
Pokud dojde k chutím na sladké, je možno volit i mezi sladšími druhy ovoce – hroznové víno, mango nebo třeba banán, který je bohatý především na draslík, ale najdeme v něm i menší množství železa. Neměli bychom rozhodně zapomenout na zeleninu, zejména na tu, která obsahuje kyselinu listovou (špenát, salátové listy, brokolice, kapusta).

ZDROJE ŽELEZA
Železo je stavebním prvkem krevního barviva hemoglobin. Jelikož během menstruace dochází k velkým ztrátám krve, dochází i k větším ztrátám železa. Nejbohatším zdrojem železa jsou játra a červené maso (hovězí, telecí, jehněčí). Z rostlinných zdrojů pak stojí za zmínku např. quinoa, čočka, tofu, listová zelenina a ořechy.

ZDROJE HOŘČÍKU
Pro snížení menstruačních křečí a zvýšené únavě je vhodné doplnit tělu hořčík. Najdeme ho v ořeších, dýňových semínkách, špenátu, minerální vodě Magnesia. Jelikož však z běžných potravin málokdy dostaneme takové množství, které by tělu stačilo, je třeba často hořčík suplementovat v tabletkách.

JAKÉ POTRAVINY NAOPAK OMEZOVAT?

V první řadě je to sůl a s ní spojené příliš slané pokrmy. Přemíra soli vede k zadržování vody v těle a otokům těla. Stejně tak je vhodné vyhnout se příliš ostrým a kořeněným jídlům, která můžou způsobit nevolnosti a průjem. Mnohem vhodnější variantou k dochucení pokrmů jsou bylinky. V období menstruace je vhodné se také vyhnout alkoholu, který lidský organismus dehydruje a zažívací potíže může mnohdy naopak zhoršit. Ani s kávou by se to nemělo přehánět. Kofein může přispívat k zažívacím potížím a zvyšovat průjmy.

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Dieta It’s my life! funguje na principu ketózy. Díky navýšení příjmu kvalitních bílkovin a tuků a současnému snížení příjmu sacharidů nastává v těle metabolický proces zvaný ketóza. V tomto stavu tělo využívá jako primární zdroj energie vlastní tukovou zásobu. Tělo tak začne spalovat tuky bez jakékoliv fyzické aktivity, přičemž svalová hmota zůstává maximálně zachovaná.
Neustále se snažíme zlepšovat chutě, ale také složení na základě nejnovějších poznatků v oblasti výživy. Díky vyváženému obsahu živin, vitamínů, minerálních látek a vlákniny jsou produkty It’s my life! vhodnou součástí úplné náhrady celodenní stravy pro redukci hmotnosti.

Výživové poradenství

  • Již sestavené dietní plány.
  • Odborně vyškolení certifikovaní a výživoví poradci.
  • Podrobní analýza těla na váze InBody.
  • Najdete nás ZDE

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2022 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: RB