• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

Proč máme v létě problém zhubnout?

Patříte mezi ty, kteří si myslí, že nejvhodnějším obdobím ke snížení své hmotnosti je léto? Však právě v tomto čase jsme obklopeni dostatkem čerstvé zeleniny a ovoce. Delší dny plné sluníčka přímo vybízejí trávit volný čas pod širým nebem, což nám umožní zařazovat více sportovní aktivity. Zdá se, že letní období je pro redukci našich faldíků přímo ideální. Jak je tedy možné, že se mnohým z nás hubnout nedaří nebo dokonce během léta na váze naskočí ještě nějaké to kilo navíc?
Léto nám přináší mnoho nástrah. Nastává čas dovolených, all inclusive, dny jsou delší, tudíž máme tendence večeřet v mnohem pozdějších hodinách. Díky rozvolněnějšímu režimu nedodržujeme pravidelnost v jídle. Místo, abychom si vařili teplé plnohodnotné večeře, se mnohdy odbydeme kouskem pečiva. Vlivem horkého počasí dáváme více přednost nezdravým jídlům, které nás osvěží, ale úplně zapomínáme na bílkoviny. Takovýchto chyb děláme ale mnohem více.

LETNÍ GRILOVAČKY
Na grilování není nic špatného, pokud si stanovíme hranice. Vlivem delších dnů mnohdy večeříme v pozdních hodinách. Navíc často na nakládání používáme velké množství olejů. Pokud chceme grilovat zdravě, postačí na večeři plátek libového masa o velikosti dlaně lehce okořeněný jednodruhovým kořením a olejem pouze potřeme. Pečivo v tomto případě můžeme zcela vynechat a nahradit ho čerstvou nebo grilovanou zeleninou. Místo majonézových omáček a sladkých kečupů můžeme použít dip ze zakysané smetany či jogurtu.

ALKOHOL
V horkém létě si málokdo odepře vychlazenou sklenici piva, vína nebo lahodného koktejlu. Pro naše tělo však tyto nápoje představují velkou kalorickou zátěž. Alkohol navíc navozuje chutě k jídlu, takže toho sníme mnohem více. Pokud si chceme dopřát skleničku, nejmenším zlem bývá vinný střik v kombinaci s dostatečným příjmem čisté neperlivé vody.

OVOCE
Denně se doporučuje zkonzumovat 300g ovoce, což odpovídá 1-2 porcím. V létě však dozrávají meruňky, třešně, švestky, rybíz a my nevíme, co bychom si dopřáli dříve. Často toho sníme mnohem více a tím se zvýší i příjem jednoduchých cukrů. Nadbytek cukrů, které naše tělo nespálí se ukládá do našich tukových zásob. Ovoce si dopřejme, ale v rozumném množství. Vhodné je ho doplnit bílkovinou (tvarohem, jogurtem, cottagem), která nás zasytí a prodlouží dobu trávení.

DOVOLENÁ
Během dovolené si jistě chceme dopřát více odpočinku. Mnohdy chodíme později spát a ráno později vstáváme. To nám rozhodí dosavadní režim a posunou se nám i časy jídel. Večeříme tak mnohem později než při běžném režimu, kdy chodíme do práce. Pokud trávíme dovolenou all inclusive, neznamená to, že bychom měli ochutnat vše, co nám je nabízeno. Jestliže si denně dopřáváme předkrmy, hlavní jídla, dezerty a zapijeme to dávkou kalorického nápoje, není divu, že nám začnou lézt kila nahoru.

POHYB
Přestože jsme si představovali, že nám léto umožní více prostoru k pohybu, následně zjistíme, že v parnech se nám hýbat úplně nechce. Pokud tedy nějaký pohyb zařadíme, většinou se jedná o koupání v bazénu či občas nějaká procházka, jednou za čas kolečkové brusle. Málokdo však v létě pravidelně chodí běhat nebo jezdit na kole. Pokud máme nedostatek pohybu, je třeba k tomu přizpůsobit jídelníček. Příjem i výdej by měly být v rovnováze. Pokud máme v úmyslu hubnout, je třeba výdej navýšit.

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Proteinová dieta pomůže zhubnout nadbytečné kilogramy rychle a bez hladovění.
Na e-shopu můžete nakoupit dietní balíčky, proteinové jídlo a doplňky k hubnutí.

Poradny pro hubnutí

Výživové poradenství

  • Výživové poradny po celé České republice.
  • Odborně vyškolení certifikovaní výživoví poradci.
  • Podrobná analýza těla na váze InBody.
Najít poradnu
Poradíme i po telefonu, volejte +420 800 177 377

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2021 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: RB