Příčiny proč přibírám

Kategorie: Nezařazené | přidáno: 21.03.2019

Strava

Tělo potřebuje pro správné fungování základní živiny jako bílkoviny, tuky a sacharidy. Pokud pochopíme základní složení potravin, budeme schopni se správně stravovat a nepřibírat, potažmo umět hubnout.

Ženy obecně jí málo bílkovin a tuků a mají přemíru sacharidových jídel. Proto tak snadno přibírají a nedaří se jim hubnout. Navíc jsou stále ovlivňovány hormony, těhotenství i puberta jsou velmi důležitá období, kdy se může metabolismus rapidně změnit.

Pokud v těchto životních obdobích mají ženy málo pohybu a k tomu špatnou stravu, budou mít časem problémy s váhou.

V momentě, kdy si uvědomíme, že tuky a bílkoviny jsou pro tělo důležitější než sacharidy, konečně začneme hubnout a nebudeme mít v budoucnu problém s udržením váhy.

Muži naopak často mohou trpět nárazovým přejídáním a přemírou alkoholu, který je pro tělo toxický, stejně jako cukr pro ženy. Týká se to i sportujících mužů, kteří díky tomu například nemohou shodit problematické partie na břiše.

Nedostatek přirozeného pohybu

V dnešní uspěchané době se u většiny lidí bohužel omezil přirozený pohyb na minimum.

Jezdíme všude autem nebo hromadnou dopravou, používáme výtahy místo chození po schodech, obecně málo chodíme a také více sedíme v práci. Zkrátka málo se přirozeně hýbeme, a tak to musíme dohánět řízenou činností, jako je cvičení ve fitness centru apod.

Díky pohybu si dokážeme spolu se stravou udržet tělo v kondici do konce života. Je dokonce prokázáno, že lidé, kteří se pravidelně hýbou, mají lepší jak fyzické, tak mentální funkce. Jsou méně nemocní, netrpí civilizačními onemocněními, jako je cukrovka, hypertenze apod.

Stres a spánek

Mnoho povinností, nedostatek času pro sebe a na své koníčky, nespavost nebo nedostatek spánku, upřednostňování potřeb ostatních, i to mohou být příčiny nadváhy.

Díky nedostatečnému spánku se zvyšuje hladina stresového hormonu kortizolu a tělo začne ukládat více do tukových zásob. Ty se pak hůře odbourávají i při fyzické aktivitě. Nedostatek spánku zabraňuje regeneraci buněk a celý organismus stárne rychleji.

Po zátěži se nestíhá budovat svalová hmota, protože tělo nemá dostatek odpočinku, a tím neustále zpomalujeme svůj metabolismus.

Pokud tělo nebude dostatečně odpočívat, nestihne opravovat buňky a zpomalí procesy v těle.

Nedostatek tekutin a přemíra slazených nápojů

Tělo se skládá z větší části z vody. Všechny orgány a buňky vodu potřebují ke své práci a správné funkci.

Pokud tělo nemá dostatek tekutin, nemůže hubnout a snadněji přibírá – nefunguje jak má.

V horším případě, pokud pijeme pouze slazené nápoje, přibíráme pomalu a stále.

Kalorický příjem se díky slazeným nápojům uloží v podobě tuků.

I při racionální stravě můžete díky konzumaci slazených nápojů stále přibírat.

Naopak voda může při hubnutí a udržení váhy velmi pomoct.

Co můžeme dělat?

Nevymlouvejte se a přemýšlejte o tom, co jíte. Zamyslete se nad současnou stravou, poslouchejte své tělo a zbytečně ho nepřesycujte nebo naopak nenechte hladovět.

Zvlášť děti mají velmi dobrý smysl vnímání vlastního těla a neměli bychom je nutit porce dojídat, raději jim dejte menší.

Co jíme my, budou jíst i naše děti. Tím, že změníme svůj život, měníme i ten jejich.

Vést děti k pravidelnému pohybu a naučit je jíst kvalitní jídlo místo neustálých sladkostí a pochutin je úkol rodiče. Ty to pak budou učit své děti. Budoucí generace pak mohou být vzdělanější a štíhlejší.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

Copyright © 2019. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: IT Monkey, s.r.o.