• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

Pitný režim při hubnutí

Voda je nejdůležitější složkou v lidském těle, protože tvoří 60% hmotnosti dospělého člověka. Většina metabolických procesů v těle se odehrává právě ve vodném prostředí, proto dodržování pitného režim při hubnutí hraje zásadní roli. Voda je důležitá pro správné trávení a vstřebávání živin. Všechny potřebné živiny, které sníme, voda rozpouští a přenáší po celém těle. Během hubnutí při redukci tukové tkáně vznikají v těle vedlejší odpadní látky, které díky dostatečnému pitnému režimu odchází z těla pryč. Příjem dostatečného množství vody je důležitý jako prevence proti zácpě. Voda má v těle mnoho funkcí. Při nedodržování pitného režimu metabolické procesy v těle správně nefungují, a to může mít negativní dopad na hubnutí.

Kolik toho vypít?

Uvádí se, že bychom měli denně vypít 2-3 l vody. Neplatí to ale pro každého. Co člověk, to jiná hmotnost, jiné pracovní nasazení, jiný fyzický výkon. Přesnějším měřítkem, kterým bychom se měli řídit, je příjem 300-350ml tekutin na každých 10kg hmotnosti dospělého člověka za den. Pokud chceme orientačně zjistit, zda přijímáme dostatečné množství vody, poznáme to jednoduše z barvy moči. Pokud je moč tmavá, je to známka nízkého příjmu zásobení těla tekutinami. Důležité je pít průběžně. Organismus tak vodu mnohem lépe zužitkuje než při vypití velkého množství najednou. Znamená to, že 2/3 tekutin bychom měli vypít do cca 15 hodin a do večera zbývající 1/3, abychom na noc nezatěžovali ledviny.

Co pít?

Základem pitného režimu by měly tvořit nekalorické nápoje, a to především neochucené vody s nízkou až střední mineralizací (kojenecké nebo stolní vody). Vhodnou variantou jsou také slabé výluhy neslazených čajů. Zcela vyřadit bychom měli limonády a kolové nápoje, díky nímž dostáváme do těla prázdné kalorie v podobě cukru. Ani kola zero není vhodnou variantou při hubnutí. Všechny kolové nápoje obsahují kyselinu fosforečnou, která poškozuje zubní sklovinu a přispívá k odvápňování kostí. Při redukci hmotnosti se vyhýbejte také džusům. Obsahují sice prospěšné látky z ovoce, ale stejně tak i velké množství cukru podobně jako u limonád. Káva se do pitného režimu nepočítá. Při hubnutí však 1-3 šálky denně bez mléka a cukru neublíží. Jelikož ale přispívá k dehydrataci organismu, je doporučeno ke kávě vypít sklenici vody pro kompenzaci.

Perlivá, nebo neperlivá, voda?

Všeobecně se při hubnutí doporučuje pít spíše neperlivá voda. Perlivá voda obsahuje oxid uhličitý, který sice není pro naše tělo nijak škodlivý, ale může mít spoustu negativních účinků. Popíjením bublinek nutíme tělo vylučovat ve zvýšeném množství žaludeční šťávy. Díky tomu rychleji odeznívá pocit sytosti. To není vhodné zejména pro lidi, kteří v procesu hubnutí potřebují, aby strava procházela trávicím traktem pomaleji a aby pocit sytosti vydržel. Oxid uhličitý je pro lidské tělo odpadním produktem, který z těla vylučujeme. Zdravého člověka pití perlivé vody nijak zvlášť neohrozí, ale není důvod jím tělo zbytečně zatěžovat.

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Proteinová dieta pomůže zhubnout nadbytečné kilogramy rychle a bez hladovění.
Na e-shopu můžete nakoupit dietní balíčky, proteinové jídlo a doplňky k hubnutí.

Poradny pro hubnutí

Výživové poradenství

  • Výživové poradny po celé České republice.
  • Odborně vyškolení certifikovaní výživoví poradci.
  • Podrobná analýza těla na váze InBody.
Najít poradnu
Poradíme i po telefonu, volejte +420 800 177 377

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2020 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: IT Monkey, s.r.o.