• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

Nejvhodnější pohybové aktivity pro obézní

Zapojení pohybové aktivity by mělo být společně s redukční dietou nedílnou součástí terapie obezity. Rozhodneme-li se pro pohybovou aktivitu, je důležité vědět, jaký druh cvičení je pro snižování tělesné

hmotnosti nejúčinnější. Pohybová aktivita by pro nás také měla být příjemná.

Než se pustíme do sportování, měli bychom si uvědomit, že sportování nepřináší okamžitý výsledek. Je důležité zůstat trpěliví a nevstupovat bezprostředně druhý den po cvičení na váhu s očekáváním okamžitého výsledku. Pokud jsme již změnili své stravovací návyky, lze očekávat efekt pohybové aktivity v rozmezí 2-3 měsíců. Záleží ale nejen na druhu pohybové aktivity, ale také frekvenci – kolikrát týdně sportujeme, doby trvání a intenzity pohybu.

Aby došlo ke spalování tuků, je třeba při pohybu udržovat správnou tepovou frekvenci. Ta je pro každého člověka jiná. Ideální tepová frekvence, při které spalujeme tuky se pohybuje mezi 55-65% hodnoty z výpočtu u mužů 220-věk (u žen 226-věk). Pokud tedy máme 50ti letého muže, pak jeho maximální tepová frekvence je 170 tepů (220-věk). Aby u tohoto muže došlo ke spalování tuků, měl by se při sportování orientačně pohybovat mezi 93-110 tepy za minutu.

Před samotným sportováním bychom měli vzít v potaz, jaká omezení připadají v úvahu z hlediska našeho zdravotního stavu. Pokud budeme trpět artrózou kolen a kyčlí, pak běhání nebude tou nejvhodnější formou pohybu pro redukci našich přebytečných kil. Jestliže máme nějaké ta kila navíc a pod tíhou našeho těla začínají trpět i klouby, měli bychom volit z těchto druhů pohybových aktivit.

Chůze

Chůze je pro nás nepřirozenějším pohybem. Pro tento druh pohybové aktivity nepotřebujeme žádné drahé sportovní vybavení, ale pouze kvalitní obuv a savé oblečení. Začít chodit pomaleji a bez přestávek je lepší, než chodil rychle a s přestávkami. Postupně můžeme prodlužovat dobu procházek na 45-60minut/den. Denně bychom měli ujít alespoň 8000 kroků, což jednoduše změříme krokoměrem.

Nordic walking

Pokud nás při samotné chůzi bolí klouby, je vhodnější formou nordic walking. Jedná se o chůzi s holemi, které jsou velmi podobné klasickým lyžařským holím. Výhodou tohoto sportu je, že při odrážení zapojujeme šikmé břišní a zádové svalstvo. Pracují ale také paže a ramena. Pro obézní je tato forma pohybu jedna z nejlepších, jelikož pomocí holí odlehčují kloubům a napomáhají si s rovnováhou ve členitém terénu.

Plavání

U obézních lidí je plavání skvělou volbou díky nadnášení vodou, kdy jsou odlehčeny nosné klouby. Pokud navíc vykonáváme pohyb proti odporu vody, dokážeme si tím zlepšit fyzičku. Nevýhodou však může být rozdíl mezi teplotou těla a teplotou vody. Pokud se naše tělo pohybuje ve studenějším prostředí (25-28°C), může docházet k ukládání podkožního tuku. Nicméně příznivé účinky plavání výrazně převažují nad nevýhodami.

Jízda na kole

Tuto pohybovou aktivitu můžeme vykonávat jak v přírodě, tak doma na rotopedu. Aby ale jízda na kole byla skutečně prospěšná, je nutné dodržovat určitá pravidla. Ta spočívají především v intenzitě pohybu. V přírodě někdy může být problém regulovat intenzitu zátěže. Měli bychom upřednostňovat spíše střední převod nad těžkými zátěžemi a to i při jízdě po rovině. Také je třeba dbát na správnou tepovou frekvenci.

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Proteinová dieta pomůže zhubnout nadbytečné kilogramy rychle a bez hladovění.
Na e-shopu můžete nakoupit dietní balíčky, proteinové jídlo a doplňky k hubnutí.

Poradny pro hubnutí

Výživové poradenství

  • Výživové poradny po celé České republice.
  • Odborně vyškolení certifikovaní výživoví poradci.
  • Podrobná analýza těla na váze InBody.
Najít poradnu
Poradíme i po telefonu, volejte +420 800 177 377

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2021 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: RB