• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

Máslo versus margarín

V dnešní době nenajdeme domácnost, která by v ledničce neměla máslo nebo margarín. Naše společnost je rozdělena na dva světy. Jedna část je zastánce másla, jakožto přírodnějšího produktu. Druhá část populace se naopak přiklání k margarínům kvůli obsahu prospěšnějších tuků na základě různých klinických studií. Jedni vyzdvihují lepší chuť másla, druzí naopak snadnou roztíratelnost margarínů. Oba tyto druhy roztíratelných tuků mají svá pro a proti.

MÁSLO
Jelikož většina populace konzumuje především kravské mléčné výrobky, bývá právě i máslo vyrobené z kravského mléka. Aby však tento výrobek mohl být označen za máslo, měl by obsahovat alespoň 80% mléčného tuku. Jedná se o přírodnější produkt, do kterého nezasahuje prakticky žádná chemická úprava. Máslo konzumují lidé už po celé generace a většina si navykla na jeho bezkonkurenční chuť. Z tohoto důvodu většinou nejsou ochotni přejít na margaríny.
Máslo má ale i svá negativa. Jelikož se jedná o živočišný produkt, obsahuje velké množství nasycených mastných kyselin. Tyto mastné kyseliny tělu příliš neprospívají. Nadměrná konzumace vede k vyššímu cholesterolu v krvi, kornatění tepen a následnému vzniku srdečně-cévních onemocnění.

MARGARÍN
Margaríny mezi lidmi všeobecně nemají moc dobrou pověst. Koluje kolem nich spoustu mýtů a pověr. Spousta lidí považuje margaríny za něco nečistého, umělého a zdraví škodlivého. Toto tvrzení mohlo platit dříve, kdy se margaríny vyráběly z částečně ztužených tuků hydrogenací, kdy jako odpadní produkt vznikaly zdraví škodlivé trans mastné kyseliny. Tento proces se však v současné době již nepoužívá.
Dnešní margaríny se ale vyrábí z kvalitních surovin, a to z přírodních rostlinných olejů a vody. Nejedná se tedy o žádnou umělou náhražku, jak se mnozí mylně domnívají. Mají dokonce vhodnější složení než máslo. Obsahují zdraví prospěšné nenasycené mastné kyseliny, které na rozdíl od tuku másla působí pozitivně na naše cévy. Kalorická hodnota margarínů je také nižší než máslo. Kromě vitamínu A a D, obsahují margaríny kvůli obsahu rostlinných olejů také vitamín E.

Ať už sáhneme po máslu či margarínu, je dobré vědět, že ani jeden výrobek není vhodný na smažení a restovaní jídla. Oba tyto tuky se snadno přepalují, proto jsou vhodné buď do studené kuchyně nebo na zjemnění do již hotového teplého pokrmu. Máslo můžou konzumovat lidé, kteří jsou zdraví a netrpí srdečně-cévními onemocněními. I přesto bychom to s jeho množstvím neměli přehánět a raději mít v záloze i kvalitní margarín. Lidé, kteří dlouhodobě bojují s vysokým krevním tlakem, cholesterolem nebo cukrovkou, by měli dát přednost právě kvalitním margarínům před samotným máslem.

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Proteinová dieta pomůže zhubnout nadbytečné kilogramy rychle a bez hladovění.
Na e-shopu můžete nakoupit dietní balíčky, proteinové jídlo a doplňky k hubnutí.

Poradny pro hubnutí

Výživové poradenství

  • Výživové poradny po celé České republice.
  • Odborně vyškolení certifikovaní výživoví poradci.
  • Podrobná analýza těla na váze InBody.
Najít poradnu
Poradíme i po telefonu, volejte +420 800 177 377

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2021 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: RB