• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

Low carb

Pod názvem Low Carb nebo zkrátkou LCHF (Low Carbohydrate Hight Fat) česky „málo sacharidů, hodně tuků“ se neskrývá nic jiného než forma stravování, kterou můžete znát také jako nízkosacharidová strava. Základem této diety je snížený příjem sacharidů a zároveň zvýšený příjem kvalitních tuků, kdy příjem bílkovin zůstává nezměněn (v průměru se počítá 1 g bílkovin na 1 kg aktivní (svalové) hmotnosti).
Nízkosacharidové diety jsou velmi účinné při redukci nadbytečných kilogramů, poněvadž právě díky snížení příjmu sacharidů ve stravě „nutíme“ tělo používat jako zdroj energii pro své běžné fungování vlastní zásoby tuku. Proto je opravdu důležité dbát nejen na kvalitu, ale celkově i na složení přijímaných potravin.

Jak by měla taková strava vypadat

Sacharidy – jak už jsme se zmiňovali dřív, Low Carb je charakteristický snížením příjmem sacharidů nikoliv však jejích vyloučením ze stravy, proto bychom měli zařadit do jídelníčku potraviny s nízkým obsahem sacharidů. Do této skupiny patří například zelená a bílá zelenina: lístové saláty, okurka, bílá ředkev, cuketa, lilek, růžičková kapusta, zelené fazolky, brokolice, květák atd. Zcela vylučujeme potraviny s vysokým obsahem jednoduchých sacharidů, kam patří např. cukr (i třtinový), med, pečivo, sirupy, limonády, dále také ovoce, těstoviny, brambory, škrob, rýže, mouka atd.

Tuky – u nízkosacharidového stravování musíte hodně dbát na příjem kvalitních tuků. Jsou zdrojem nejen energie, kterou tělo potřebuje pro svoji funkci, tuky mají také vynikající sytící účinek a v neposlední řádě jsou nosiči chuti pokrmů. Proto jsou veškerá odtučněná jídla dost často dochucovaná různými škroby a doslazovaná sladidly, aby získala zpět svoji typickou chuť. Mezi zdroje kvalitních tuků kromě dobře známého olivového oleje, zařazujeme například kokosový olej, avokádový olej, přepuštěné máslo ghí nebo samozřejmě ořechy. Nesmíme ani opomenout na máslo, sádlo, tučné ryby nebo mléčné výrobky.

Bílkoviny – co se týče množství bílkovin, tak to zůstává stejné jak u klasického racionálního jídelníčku, tj. cca 0,8-1 g bílkovin na 1 kg aktivní hmotností. Pokud máte fyzické náročné zaměstnání, nebo jste aktivní sportovec, tak množství přijatých bílkovin se pohybuje v rozmezí 1,5-2 g bílkovin na 1 kg celkové svalové hmotnosti. V každém případě opět musíme dbát na příjem kvalitních plnohodnotných bílkovin, jako jsou: libová masa, vejce, mléčné výrobky a ryby. Neměli bychom zapomínat i na luštěniny. Ty ale zařazujeme max. jednou za 14 dnů v malém množství pro zpestření jídelníčku. Kromě bílkovin, jsou totiž zdrojem i sacharidů, které bychom měli započítávat do celkového denního příjmu.

Low Carb suroviny

Kdy a jak začít

Než začnete s nízkosacharidovou dietu, tak musíte vzít na vědomí, že se jedná o celkovou změnu dosavadní životosprávy a abyste byli s výsledky spokojení, je potřeba vše dobře zvážit a přehodnotit celý svůj dosavadní jídelníček. Taktéž doporučujeme vždy vyhledat odborníka ve výživě a probrat s ním veškeré aspekty změny ve stravování, a to proto, že se pořád jedná o zásah do organismu, a ne pro každého je tato dieta vhodná. Důležitý je, nebát se tuků, dodržovat zásady Low Carb stravování a mít čistou mysl.

 

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Proteinová dieta pomůže zhubnout nadbytečné kilogramy rychle a bez hladovění.
Na e-shopu můžete nakoupit dietní balíčky, proteinové jídlo a doplňky k hubnutí.

Poradny pro hubnutí

Výživové poradenství

  • Výživové poradny po celé České republice.
  • Odborně vyškolení certifikovaní výživoví poradci.
  • Podrobná analýza těla na váze InBody.
Najít poradnu
Poradíme i po telefonu, volejte +420 800 177 377

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2020 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: IT Monkey, s.r.o.