• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

Kolikrát denně máme jíst?

V dnešní době se po celém světě vedou diskuze o tom, jaký by měl být počet porcí jídla každý den. Mnohdy se v názorech neshodují ani nutriční odborníci. Někteří uvádějí, že je třeba jíst každé 2-3 hodiny a docílit tím 6-7 porcí denně, jiní naopak tvrdí, že postačí jíst jen 2x denně.

Co je ale správné?

Pokud se podíváme na to, jak vypadá současná situace frekvence stravování v praxi, zjistíme, že není úplně ideální. Spousta z nás ráno vstane, nemá chuť na snídani, následně utíkáme do práce, svačinu vynecháme a první jídlo, které přijde na řadu je oběd. Pod vlivem pracovního vytížení jsme rádi, že stihneme lehkou svačinku a večer z důvodu enormního hladu vyjíme celou ledničku. U drtivé většiny lidí v západní části civilizace se tímto způsobem dostáváme na 2-3 porce jídel denně. Tento způsob stravování nám zajišťuje velké výkyvy hladiny cukru v krvi, což neprospívá ani slinivce břišní, ani našemu mozku, který funguje právě na glukózu. Jistě jsme se všichni setkali s případem, kdy jsme se velmi vydatně najedli a první, co jsme pocítili, byla průběžná klesající výkonnost mozkové aktivity. Tento způsob stravování nevyhovuje ani našim svalům. Při takto nepravidelném a nárazovém stravování dochází ke zvrácení metabolismu, jinými slovy se naše tělo přepne do tzv. úsporného režimu. Pokud se tedy stravujeme 2x denně a sníme obrovskou hromadu jídla, dochází k tomu, že i přes to, že přijmeme určité množství energie, není to pro naše tělo dostačující. Naše tělo se pak brání tak, že se snaží v rámci těchto nárazově nepravidelných přijímaných velkých porcí jídla vytvářet dodatečné zásoby tukové tkáně pro to, aby byly buňky našeho těla v průběžných budoucích obdobích zásobovány energií, která nám v rámci toho, že nejíme pravidelně, chybí.

Oproti tomu druhý extrém je snažit se jíst každé dvě hodiny. Díky tomuto způsobu stravování se totiž často stává, že přestaneme rozlišovat jednotlivé porce a začneme uzobávat během celého dne.

Nevynechávejme hlavní jídla

Volme zlatou střední cestu. Určitě bychom neměli vynechávat hlavní jídla. Každý jsme ale jiný a každému vyhovuje něco jiného. Pokud jsme zvyklí jíst 3x denně, jídla jsou plnohodnotná, zařazujeme je v pravidelném režimu a nemáme potřebu ani chuť vkládat mezi ně svačiny, nemusíme se do nich nutit. Pokud netrpíme hladem mezi jídly, je to tak v pořádku. Často však míváme mezi obědem a večeří delší pauzu. Abychom předešli tomu, že večer sníme větší množství jídla, než je zdrávo, doporučuje se v tomto případě odpolední svačinu zařadit. Pokud ráno vstaneme později, tudíž i později budeme snídat, není dopolední svačina již nutná. Ať už nám bude vyhovovat jakákoliv varianta, doporučuje se pohlídat velikost večeře. Neměla by přesahovat 1/3 celkového denního příjmu energie.

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Dieta It’s my life! funguje na principu ketózy. Díky navýšení příjmu kvalitních bílkovin a tuků a současnému snížení příjmu sacharidů nastává v těle metabolický proces zvaný ketóza. V tomto stavu tělo využívá jako primární zdroj energie vlastní tukovou zásobu. Tělo tak začne spalovat tuky bez jakékoliv fyzické aktivity, přičemž svalová hmota zůstává maximálně zachovaná.
Neustále se snažíme zlepšovat chutě, ale také složení na základě nejnovějších poznatků v oblasti výživy. Díky vyváženému obsahu živin, vitamínů, minerálních látek a vlákniny jsou produkty It’s my life! vhodnou součástí úplné náhrady celodenní stravy pro redukci hmotnosti.

Výživové poradenství

  • Již sestavené dietní plány.
  • Odborně vyškolení certifikovaní a výživoví poradci.
  • Podrobní analýza těla na váze InBody.
  • Najdete nás ZDE

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2022 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: RB