Jak potlačit chuť na sladké? Zdravé mlsání

Kategorie: Obecné | přidáno: 21.03.2019

Každý z nás se už určitě dostal do situace, kdy celý den potlačoval chuť na sladké a držel se na uzdě, až večer nakonec snědl, na co přišel. To určitě není cesta, jak rychle zhubnout. Zamysleli jste se však někdy nad tím, proč to tak je a jestli se to dá nějak ovlivnit?

První příčinou, která může za neutichající chutě, je chybný stravovací režim. Pokud celý den nejíte a večer se naopak přejíte, nelze se divit, že přibíráte a máte stále chuť na sladké. Toto je problém, který je potřeba odstranit. I my v It´s my life! učíme naše klienty, aby jedli každé 3-4 hodiny.

Druhou příčinou může být energetický příjem čili kolik energie tělo potřebuje, aby mohlo celý den fungovat. Pokud tělo trpí dlouhodobým kalorickým deficitem, začne se dožadovat energie a vy budete mít chuť na sladké. Cukry jsou totiž nejrychlejším zdrojem energie. Při tomto procesu rychle stoupá hladina glukózy v krvi, která ale následně opět rychle klesá a vy máte za chvíli opět hlad. A to se opakuje stále dokola. Proto je potřeba jíst pravidelně a dostatečné množství, abyste tomuto koloběhu předešli.

Další příčinou by mohl být stres. Spousta lidí je v dnešní době vystavena nadměrnému stresu a ten pak řeší jídlem, které je pro ně jakýmsi únikem před realitou. Stres celkově škodí vašemu organismu. Proto je dobré se mu raději úplně vyhnout.

Nedostatečný pitný režim může být další příčinou. Ne nadarmo se říká, že hlad je převlečená žízeň. Proto je třeba mu věnovat pozornost. I my naše klienty vedeme k tomu, aby dodržovali pitný režim. Ten jim vypočítáme společně s denním energetickým příjmem. Toto jsou pouze hlavní příčiny chutí na sladké, ale může jich být mnohem více. Nyní se podíváme na to, jak s těmito chutěmi bojovat nebo je tak trochu obelstít.

Výbornou alternativou pro zdravější mlsání je například kvalitní hořká čokoláda, a to minimálně 70%. Taková čokoláda je plná antioxidantů, které jsou pro tělo velmi prospěšné. Kakao však obsahuje tuk, takže ani s touto čokoládou to nepřehánějte. V nabídce It´s my life! najdete také panna cottu ve dvou provedeních. S příchutí čokoládovou nebo vanilkovou. Ke zdravému mlsání doporučujeme také proteinové tyčinky z nabídky It´s my life!, které jsou k dispozici opět ve dvou příchutích. Neobsahují škodlivé konzervanty ani palmový tuk.

Dalším dobrým pomocníkem v boji s chutěmi na sladké je sport. Místo po čokoládové tyčince sáhněte raději po teniskách a běžte se proběhnout nebo alespoň zajděte na procházku.

Pamatujte si, že každý si jednou za čas rád zahřeší, nicméně nic se nesmí přehánět. Vždy musíte myslet na to, abyste tím vašemu tělu neubližovali.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright © 2019. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: IT Monkey, s.r.o.