• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

Jak často se vážit?

Při hubnutí máme často nutkání se vážit, abychom si ověřili, že naše snaha nese ovoce. Mnohdy je to ale spíše na škodu. Opakované vážení totiž může škodit naší psychice, a tím negativně působit na naši motivaci, ale může mít vliv i na celý proces hubnutí. Jak často je tedy dobré se vážit? Je to vůbec důležité? A je normální, pokud vám váha ukazuje rozdílná čísla v průběhu měsíce? Nejen to vám prozradíme v našem článku.

Jak často se vážit?Vážit se příliš často při hubnutí určitě nedoporučujeme. Ne vždy je totiž váha tím správným měřítkem. Je spíše cestou do začarovaného kruhu nízkého sebevědomí, což v extrémních případech může vést až ke vzniku poruchy příjmu potravy. K vážení je proto dobré přistupovat obezřetně!

Ukazuje vám váha stále stejná čísla? Neztrácejte motivaci

Ve chvíli, kdy se zvážíme a zjistíme, že se naše váha blíží ideální váze, máme velkou radost. Zvýší se nám sebevědomí a máme chuť v celém procesu hubnutí pokračovat. Získáváme tu správnou motivaci! A to je normální.

Větší problém ovšem nastává v momentě, kdy nám váha neukazuje to, co bychom si přáli. Může nás rozhodit i to, že nám váha ukazuje stejné číslo jako předchozí den. Zastavení váhy je totiž často krizovým momentem, kdy mnozí chtějí celý proces vzdát, protože mají pocit, že hubnutí zkrátka nefunguje. A co teprve ve chvíli, kdy váha dokonce ukazuje více kilogramů než při posledním vážení?

Pozastavení váhy či její mírné výkyvy automaticky neznamenají, že byste dělali něco špatně nebo dietu nedodržovali. Každé tělo je totiž jiné, a to znamená, že také hubne jinou rychlostí. Záleží také na počáteční váze a vašem cíli.

Proč se (ne)vážit?

Ačkoliv není dobré se vážit několikrát týdně, jednou za čas je dobré na váhu přece jen stoupnout. Každý z nás by totiž měl znát alespoň svou přibližnou hmotnost – a to nejen kvůli hubnutí, ale také kvůli základním informacím o vlastním zdravotním stavu.

Od váhy by se ale nemělo odrážet naše sebevědomí. To totiž může být pro zdraví i nebezpečné – máme pak sklony k přehánění a hubneme nesprávným a nezdravým způsobem. Tento přístup pak může vést k nemocem, které jsou s takovým hubnutím mnohdy spojené.

Co všechno váhu ovlivňuje?

Váha závisí na mnoha aspektech. Ač to mnohým nepřipadá tolik důležité, záleží i na úplných detailech, jako je například konkrétní váha či čas vážení. Každý přístroj totiž může vážit trošku jinak. Mimo to je také důležité si uvědomit, zda jste si stoupli na váhu před jídlem, nebo jste zrovna dovečeřeli. Číslo na váze může ovlivnit i to, zda jste před hodinou cvičili, nebo máte zrovna od cvičení pauzu. U žen navíc záleží také na fázi menstruačního cyklu.

Jak často se vážit?

Faktorů, které váhu ovlivňují, je však mnohem více. Mezi další aspekty patří například stres, nevyspání či roční období. Je proto důležité vědět, že je zcela normální, že se váha mění – a to jak v rámci dne, tak během celého měsíce. Běžně tak rozdíl může být i 2 kilogramy.

Svaly jsou těžší než tuk

Jak často se vážit?Uvědomte si, že samotná váha je jen číslo. A navíc – svaly a voda jsou těžší než tuk. A ačkoliv to klienti neradi slyší, hmotnost může být někdy během hubnutí dokonce větší než před začátkem celého procesu. Můžete zadržovat více vody, nebo jste v případě fyzické aktivity mohli nabrat více svalů. Tělo má v ideálním případě hubnout z čistých tuků, které jsou lehčí než vytvořené svaly. Takové hubnutí je pro tělo nejlepší.

Vážení na běžné váze tedy nemusí být průkazné – a ani motivační. Pokud však chcete podrobně zjistit, kolik tuku či svalů v těle máte, přijďte se změřit na přístroji InBody do některé z našich poraden po celé České republice. Měření na tomto přístroji je velmi přesné a spolehlivé – a díky tomuto přístroji získáte podrobný rozbor parametrů složení těla.

Jak často se vážit a měřit?

Ačkoliv je vážení – stejně jako hubnutí – velmi individuální, obecně doporučujeme vážit se jednou za 14 dnů, a to vždy ve stejnou dobu a na stejném místě.

Při hubnutí je dobré měřit své obvody krejčovským metrem. V určitých fázích hubnutí se totiž může stát, že váha kvůli příbytku svalové hmoty či vody mírně vzroste, nebo začne stagnovat. Změny obvodů jsou proto vhodným ukazatelem právě v těchto chvílích. Dobrým měřítkem je také vlastní oblečení. Nezapomínejte také, že to, zda se ve svém těle člověk cítí dobře, je mnohdy důležitější než to, jaké číslo ukazuje váha.

Chcete se dostat do formy, nebo změnit svůj životní styl? Rádi vám poradíme s výběrem dietního plánu přesně podle vašich potřeb. Ozvěte se naší výživové poradkyni Tereze, nebo navštivte některou z našich poraden, které najdete po celé České republice.

 

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Dieta It’s my life! funguje na principu ketózy. Díky navýšení příjmu kvalitních bílkovin a tuků a současnému snížení příjmu sacharidů nastává v těle metabolický proces zvaný ketóza. V tomto stavu tělo využívá jako primární zdroj energie vlastní tukovou zásobu. Tělo tak začne spalovat tuky bez jakékoliv fyzické aktivity, přičemž svalová hmota zůstává maximálně zachovaná.
Neustále se snažíme zlepšovat chutě, ale také složení na základě nejnovějších poznatků v oblasti výživy. Díky vyváženému obsahu živin, vitamínů, minerálních látek a vlákniny jsou produkty It’s my life! vhodnou součástí úplné náhrady celodenní stravy pro redukci hmotnosti.

Výživové poradenství

  • Již sestavené dietní plány.
  • Odborně vyškolení certifikovaní a výživoví poradci.
  • Podrobní analýza těla na váze InBody.
  • Najdete nás ZDE

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2022 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: RB