• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

I zdravé potraviny mohou tělu škodit

Většina z nás tuší, že potraviny typu hranolky, brambůrky a alkohol nepatří do zdravého jídelníčku. Existují však potraviny, o kterých můžeme být přesvědčeni, že tělu prospívají, konzumujeme jich nadbytečné množství nebo v nevhodnou dobu a jejich účinek naopak vede k opačnému efektu. Ze všech koutů na nás působí reklamy a podsouvají nám, co bychom měli jíst. Především bychom si měli uvědomit, že ne vše, co považujeme za zdravé, je vhodné při hubnutí. O jakých potravinách je řeč?

BANÁN
Banány považujeme za bohatý zdroj draslíku a vlákniny. Jsou velmi dobře stravitelné a bývají dobře snášeny i u osob citlivých na trávicí problémy. Snad právě proto se banán objevuje ve spoustě časopisů jako vhodná potravina pro různé příležitosti. Banán je však velmi energeticky bohatý. V porovnání např. s pomerančem nebo jablkem se dostáváme až na dvojnásobné množství sacharidů i kalorické hodnoty. Pokud tedy během dne výdeji energie moc nedáme, rozhodně bychom měli zapomenout na „zdravou“ odpolední svačinku v podobě banánu. Takové velké množství sacharidů už do večera nestihneme spálit a přijatá energie se nám uloží do tuků.

MLÉKO
Z televizních reklam se neustále dozvídáme, jak je mléko prospěšné. Měli bychom si ale uvědomit, že mléko není voda a rozhodně bychom ho neměli nahrazovat. Mléko a mléčné výrobky z hlediska obsahu vápníku mohou být přínosné pro děti či kojící nebo těhotné ženy. V živočišné říši ale v dospělosti žádný savec mléko nepije. V dospělosti jsou mnohem více prospěšné zakysané mléčné výrobky, kterými dodáme tělu a střevům potřebný vápník a probiotickou kulturu. Mléko je díky mléčnému cukru energeticky bohatší a pro dospělého člověka se stává naprosto zbytečnou potravinou.

RYBY A MOŘSKÉ PLODY
Konzumace ryb je velmi prospěšná. Dle WHO bychom měli konzumovat ryby 2x týdně. Obzvlášť tučné ryby nám z hlediska omega-3 mastných kyselin a vitamínu D zdravotně velmi prospívají. Pozor bychom si však měli dát na jejich příliš velké zastoupení v našem jídelníčku. Kromě vitamínů a prospěšných tuků obsahují také určité množství rtuti. Ta může mít negativní vliv na nervový systém a srdce. Mezi ryby bohatší na rtuť patří např. žralok, mečoun, tuňák. Obecně platí, že čím je masožravá ryba větší, tím více rtuti obsahuje.

SMOOTHIE A DŽUSY
Je pravdou, že smoothie a džusy patří mezi vitamínové bomby. Na druhou stranu ale do hubnoucích jídelníčků z hlediska vysokého obsahu sacharidů příliš nepatří. Na jednu sklenici smoothie spotřebujeme mnohem více ovoce, než bychom si dopřáli např. k dopolední svačině. Pokud tedy vypijeme celou sklenici ovocné šťávy, dostaneme do těla ohromné množství cukrů. Alternativou můžou být zeleninové šťávy, případně si džus více naředit vodou.

OŘECHY
O ořeších je známo, že obsahují hodně prospěšných látek jako je hořčík, draslík, železo, vápník a vitamín E. To však neznamená, že bychom neměli kontrolovat jejich množství. Více jak polovina jejich hmotnosti obsahuje čistý tuk. Energeticky jsou tedy hodně bohaté. Zcela úplně bychom se měli vyhnout ořechům praženým, soleným nebo máčeným v nejrůznějších polevách. Z hlediska vysoké energetické hodnoty bohatě postačí denní množství 30g čistých ořechů.

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Proteinová dieta pomůže zhubnout nadbytečné kilogramy rychle a bez hladovění.
Na e-shopu můžete nakoupit dietní balíčky, proteinové jídlo a doplňky k hubnutí.

Poradny pro hubnutí

Výživové poradenství

  • Výživové poradny po celé České republice.
  • Odborně vyškolení certifikovaní výživoví poradci.
  • Podrobná analýza těla na váze InBody.
Najít poradnu
Poradíme i po telefonu, volejte +420 800 177 377

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2021 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: RB