• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

Duševní zdraví při hubnutí, aneb jak psychický stav ovlivňuje proces hubnutí?

Pokud jste se právě rozhodli začít s hubnutím, je potřeba si uvědomit, že jde o poměrně náročný proces, na který se musíte připravit především psychicky. Nejdůležitější ze všeho je začít právě u sebe. Stanovit si reálný cíl a tohoto cíle se držet.

 

Životní styl

Hubnutí a vliv na psychiku

Jelikož životní styl, který jste doposud vedli, způsoboval nárůst tělesné hmotnosti, uvědomte si, že pokud se po dietě vrátíte k původním stravovacím návykům, vaše váha bude pravděpodobně opět stoupat, což mnozí lidé chybně přisuzují jojo efektu. Hubnutí znamená převážně dlouhodobou změnu životního stylu a dosavadních návyků.

 

Než začnu s hubnutím

Největší chybou, než se do hubnutí vůbec pustíte, je vymýšlení nejrůznějších důvodů, proč možný cíl nesplníte: „Nemám čas, nemůžu, to nejde,…“ anebo „Mám to v genech“. Hledejte způsoby, nehledejte výmluvy. Ano, geny představují určitou predispozici k vaší postavě, ale je na vás samotných, jak s těmito predispozicemi naložíte. Pokud se děti stravují stejně špatně jako jejich rodiče, pravděpodobně se v budoucnu budou potýkat se stejnými problémy jako oni.

 

Motivace a cíle

Najděte v sobě motivaci a položte si základní otázku: „Proč chcete zhubnout?“ Ať už bude odpověď jakákoliv (zlepšení zdravotního stavu, cítit se dobře, schopnost sehnout se bez problémů a zavázat si boty), držte se tohoto po celou dobu snahy o hubnutí.

Dávejte si postupné cíle. Ať už začnete zvýšením pitného režimu, zařazováním snídaní nebo přidáním pohybové aktivity, vše má svůj čas. Pokud budete chtít změnit všechno hned, pravděpodobně to nezvládnete. První kilogramy při hubnutí s dietou It’s my life! jdou dolů celkem snadno, ale může se stát, že po určitém čase se hubnutí zastaví, což může způsobit ztrátu motivace. Nebojte se proto obrátit na naše certifikované výživové poradce, kteří vám poradí další postup hubnutí a zároveň pomůžou udržet vaší motivaci.

Důležitou roli při hubnutí hraje také stres. Při stresu se nadledvinkami vyplavuje do těla hormon kortizol. Malé zvýšení kortizolu v těle nevadí. Při chronickém stresu však v těle způsobuje zpomalování metabolismu, navozuje chutě na sladké nebo tučné, což vede k ukládání tuků, především v oblasti břicha. V tomto případě je potřeba se věnovat různým technikám pomáhajícím zvládat stres (jóga, dechová cvičení, příjemná hudba, četba,…), zkrátka umět se v dnešní hektické době zastavit, uvolnit se a vypnout.

Mějte se rádi, dopřejte si odpočinek, relax a za každý úspěch se odměňte. Věnujte se sobě a dělejte vše pro to, abyste byli šťastní. Přeučit se starým a špatným návykům je náročný proces, ale následný výsledek rozhodně stojí za to.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2019 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: IT Monkey, s.r.o.

It’s my life! 5 let s Vámi - balónek