• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

Co vše můžeme grilovat?

Grilování patří mezi jednu z nejoblíbenějších úprav jídla během letní sezóny. Tato aktivita je pro nás příjemná už jen tím, že spojujeme spoustu příjemných věcí. Nejenže se odprostíme od každodenního stresu, posedíme s přáteli venku na čerstvém vzduchu, ale také si pochutnáme na skvělém jídle.
Téměř na žádné letní grilovačce nechybí nejrůznější pochoutky z masa od steaků, burgerů, křidélek nebo masových špízů. Grilovat však nemusíme jen maso. Grilování můžeme odlehčit a pochutnat si na spoustě jiných skvělých jídel. Co vše tedy můžeme dát na gril?

RYBY
Konzumace ryb je z hlediska omega-3 mastných kyselin pro naše tělo velmi důležitá. Ryby bychom měli zařazovat do jídelníčku 2x týdně. Přesto většina české populace si rybu dopřeje pouze na Vánoce.
Ryby jsou na grilování přímo stvořené. Představují snadnou a rychlou úpravu. Stačí lehce osolit, opepřit, zakapat citronem, potřít olejem, případně pro lepší chuť přidat čerstvé bylinky. Jestliže si odpíráme ryby kvůli většímu množství kostí, můžeme sáhnout po lososovi, tuňákovi nebo filetech z tresky. Na grilu ale také skvěle chutná čerstvý pstruh, candát nebo třeba i tradiční kapr.

ZELENINA
Grilování nepatří mezi zrovna nejzdravější úpravu stravy, ale zeleninou se dají všechny neřesti vykompenzovat. Denně bychom měli zkonzumovat 500g zeleniny. Proto ani při grilování bychom na ni neměli zapomínat a třeba si ji dopřát jako přílohu místo pečiva.
Grilovat můžeme téměř jakoukoliv zeleninu, mezi oblíbenější druhy patří např. cuketa, lilek, paprika, cibule, rajčata nebo kukuřice. Zeleninu stačí nakrájet na silnější plátky, lehce osolit, opepřit, potřít třeba česnekem a lehce zakapat olejem.

HOUBY
Houby nám dokážou zajímavě obohatit jídelníček. Díky nízké energetické hodnotě se skvěle hodí do redukčních diet, obsahují minimální množství tuku, zato velké množství vlákniny.
Pro grilování můžeme použít větší žampiony portobello. Dají se grilovat jen tak samotné nebo jejich kloboučky naplnit směsí Cottage a bylinek či česneku. Houby také můžeme napíchnout na špejli a připravit si špíz v kombinaci se zeleninou a masem.

OVOCE
Grilované ovoce se může stát výborným dezertem. Velmi oblíbený mezi lidmi je grilovaný ananas. Ovocem se i více zavděčíme dětem, kteří mu dají přednost před grilovanou zeleninou. Grilovat se dají ale také jablka, hrušky, švestky nebo broskve. Pro lepší chuť můžeme ovoce potřít marinádou připravenou z medu, zázvoru nebo sojové omáčky.

SÝRY
Pro grilování sýrů bychom měli použít takové druhy, které mají pevnou strukturu a neroztečou se. Mezi takovou klasiku patří hermelín, který se lehce potře olejem, zasype oblíbeným kořením a zabalí se do alobalu. Na gril se ale také skvěle hodí řecký sýr halloumi, který již do alobalu zabalovat nemusíme. Experimentovat ale můžeme také například s jakýmikoliv tvrdými ovčími sýry, tvarůžkami nebo s uzeným i přírodním sýrem oštiepok. Pro dochucení sýrů místo klasických dipů lze použít brusinky.

TOFU
Tofu je výrobek ze sóji. Jedná se o rostlinnou alternativu masa bohatou na bílkoviny. Tofu si můžeme ochutit podobně jako maso a naložit ho do marinády. Lze ale také zakoupit tofu již ochucené (uzené nebo s bylinkami).

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Proteinová dieta pomůže zhubnout nadbytečné kilogramy rychle a bez hladovění.
Na e-shopu můžete nakoupit dietní balíčky, proteinové jídlo a doplňky k hubnutí.

Poradny pro hubnutí

Výživové poradenství

  • Výživové poradny po celé České republice.
  • Odborně vyškolení certifikovaní výživoví poradci.
  • Podrobná analýza těla na váze InBody.
Najít poradnu
Poradíme i po telefonu, volejte +420 800 177 377

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2021 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: RB