• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

10 důvodů, proč vám váha ukazuje stále stejné nebo vyšší číslo

Kolísání váhy je normální a má na něj vliv mnoho faktorů. Nepropadejte proto hned panice, pokud vás na váze překvapí vyšší číslo než naposledy. Ne vždy je to totiž vaše chyba. Váha vám může stoupnout i v případě, pokud dodržuje dietní režim, nebo jíte vyváženě. Můžete se však i dopouštět některých chyb. Co všechno váhu ovlivňuje a čemu je lepší se vyvarovat?

Během diety není dobré se vážit každý den. Každé tělo je totiž jiné a během hubnutí má na vaši hmotnost vliv také rozložení těla. Ve chvíli, kdy zhubnete nějaké tuky a naopak naberete svaly, paradoxně půjdou kila o něco nahoru. Svaly a voda jsou totiž těžší než tuk.

Jak se správně vážit?

Záleží také na tom, kde se vážíte. Každý přístroj totiž váží s mírnou odchylkou, a proto můžete získat rozdílné výsledky. Doporučujeme se proto vážit vždy na stejném místě a za stejných podmínek – například vždy ráno a ve spodním prádle.

Pokud chcete zjistit, jak si při hubnutí přesně vedete, je dobré kromě běžné váhy využít také měření obvodů krejčovským metrem, nebo přijít na některou z poraden It’s my life a nechat se zvážit na InBody. Na tomto přístroji totiž uvidíte přesný poměr tuků, svalů a vody ve vašem těle. A pokud se chcete dozvědět, jak často se vážit, přečtěte si náš článek.

Co všechno ovlivňuje vaši hmotnost?

1. Sůl

10 důvodů, proč vám váha ukazuje stále stejné nebo vyšší čísloČasto se stává, že při konzumaci jídla přijmete větší množství soli, než se kterým si tělo dokáže poradit. V důsledku toho pak začnete zadržovat vodu. Sůl se mnohdy skrývá v potravinách, ve kterých byste to vůbec nečekali. Jde například o masné a pekařské výrobky nebo sýry. U sýrů nastává problém hlavně v případě, pokud konzumujete větší množství. Obecně doporučujeme přijímat přibližně 5 gramů soli denně.

 

2. Sacharidy

Dopřáli jste si pečivo navíc, nebo jste si k hlavnímu jídlu přidali více přílohy, například těstoviny nebo rýži? I to může být důvod nárůstu hmotnosti. Na 1 gram sacharidu, který sníte, vaše tělo naváže 3 gramy vody ve formě glykogenu. Jakou funkci sacharidy v našem těle mají, jaký je jejich správný denní příjem, nebo v kterých dalších potravinách je můžete najít, se dozvíte v našem článku.

3. Menstruační cyklus

Před a během menstruace pozorují ženy často nárůst na váze. To se děje proto, že tělo pod vlivem hormonů, jako je estradiol či progesteron, začne zadržovat vodu. Kromě toho – v důsledku těchto hormonálních změn – pak mohou být ženy také často citlivější a mívají větší chuť na sladké.

4. Vážení po jídle

Nadbytek váhyPokud si stoupnete na váhu chvíli po tom, co sníte oběd, mějte na paměti, že se to projeví také na váze. Zdravé jídlo opustí tělo rychleji. Naopak jídlo, které obsahuje hodně soli, tuků, sacharidů a málo vlákniny, tělo zpracovává déle. To ovšem automaticky neznamená, že kalorie ze snědeného jídla se vždy uloží do oblasti břicha nebo nohou. Energii tělo využívá jako palivo, případně ji ukládá na později. Zbytek se z těla vyloučí.

 

5. Obsah střev

Hmotnost ovlivňuje také složení jídelníčku, a tím pádem to, jaký obsah se nachází ve střevech. Pokud máte například problémy se zácpou, i to se může na vaší váze odrazit. V každém případě je dobré do jídelníčku zařadit více vlákniny, dodržovat pravidelný pitný režim a hýbat se.

6. Sport

10 důvodů, proč vám váha ukazuje stále stejné nebo vyšší čísloSkáčete na váhu ještě v posilovně? I to se může na hmotnosti projevit. Nejen, že jste přišli o svalový glykogen, ale také se mohlo stát, že jste během sportování nedoplnili dostatečný příjem tekutin. Při nadměrné zátěži se totiž více potíte, a proto tělo vodu ztrácí. Po doplnění tekutin se ale váha vrátí do normálních hodnot. Neznamená to proto, že ihned zhubnete. Pro shození nadbytečných kil je totiž nutné, abyste spálili více kalorií, než jste přijali.

 

7. Léky

Na výkyvy tělesné hmotnosti mohou mít často vliv jak nemoci, tak některé léky. Pokud si všimnete, že náhle dojde k velké změně ve vaší váze, informujte o tom neprodleně svého lékaře. Může se jednat například o neléčené onemocnění štítné žlázy, cukrovku nebo zánětlivé onemocnění střevní sliznice.

8. Nepravidelný pitný režim

Dodržování pitného režimu je pro naše tělo velmi důležité. Správně byste měli vypít 2,5 až 3 litry tekutin v průběhu celého dne. Pokud víte, že máte s pitným režimem problém a najednou ho začnete dodržovat, nelekejte se, pokud mírně přiberete. Jedná se o krátkodobý proces. Tělo na takový příjem tekutin totiž není zvyklé a nějakou dobu potrvá, než se s tím vypořádá. Jakmile se tělo srovná, využije vodu, kde je potřeba a zbytek vyloučí.

9. Alkohol

U většiny lidí alkohol stimuluje chuť na slaná a tučná jídla. Pokud si je však ke skleničce dáte, začne tělo kvůli přítomnosti soli zadržovat vodu, což může vést k nárůstu na váze.

10. Stres

Nadměrný stres může mít rovněž vliv na výkyvy na váze. Zvýšená hladina stresového hormonu kortizolu je totiž spojena se zadržováním vody.

Poradíme vám jak na to

Chcete změřit na přístroji InBody? Zastavte se na některou z našich poraden It’s my life, které najdete po celé České republice. Ozvat se ale můžete také naší výživové poradkyni Tereze, která vám pomůže nejen s výběrem dietního plánu.

 

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Dieta It’s my life! funguje na principu ketózy. Díky navýšení příjmu kvalitních bílkovin a tuků a současnému snížení příjmu sacharidů nastává v těle metabolický proces zvaný ketóza. V tomto stavu tělo využívá jako primární zdroj energie vlastní tukovou zásobu. Tělo tak začne spalovat tuky bez jakékoliv fyzické aktivity, přičemž svalová hmota zůstává maximálně zachovaná.
Neustále se snažíme zlepšovat chutě, ale také složení na základě nejnovějších poznatků v oblasti výživy. Díky vyváženému obsahu živin, vitamínů, minerálních látek a vlákniny jsou produkty It’s my life! vhodnou součástí úplné náhrady celodenní stravy pro redukci hmotnosti.

Výživové poradenství

  • Již sestavené dietní plány.
  • Odborně vyškolení certifikovaní a výživoví poradci.
  • Podrobní analýza těla na váze InBody.
  • Najdete nás ZDE

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2022 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: RB