• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

KETO GRILOVÁNÍ – 1.část

S příchodem léta nastává čas, na který se celý rok těšíme. Období dovolených, večerní posezení s přáteli, spousta dobrého jídla a v neposlední řadě natolik oblíbené grilování. Přestože grilování nepatří mezi nejzdravější úpravy stravování, není třeba se ho během hubnutí vzdávat, obzvlášť pokud zařadíme do jídelníčku vhodné keto potraviny. Co všechno lze grilovat?

Grilovaná masa na různé způsoby

Většina lidí si bez marinovaných plátků masa neumí grilování vůbec představit. Přestože nejčastější volbou pro grilování bývají tučnější druhy mas, zaměřit bychom se v tomto případě měli na libovější druhy (krůtí, kuřecí, libové vepřové). Větší množství tuku sice během keto diety nevadí, ale během grilování dochází k odkapávání tuku a vzniká tak více rakovinotvorných zplodin, které se usazují zpět na grilované potravině.

KETO GRILOVÁNÍ - 1.část

Rozhodně bychom také neměli maso kupovat už naložené. Hotová marinovaná masa obsahují nejen velké množství soli, ale také suroviny, které do keto nezapadají (med, kečup, přidaný cukr). Navíc bývají naloženy v těch nejméně vhodných olejích.

Nejlépe uděláme, když si marinádu připravíme sami. Vždy používejme kvalitní olej, který se nepřepaluje (např. řepkový nebo rýžový). Maso by v oleji rozhodně nemělo plavat, stačí ho jen lehce potřít. K dochucení můžeme použít např. kombinaci česneku, bylinek a šťávy z limetky nebo citronu (případně octa). Stejně tak lze na přípravu keto marinády použít jednodruhové koření (červená paprika, kurkuma, kmín, hořčice).

Grilované sýry

Když se řekne grilovaný sýr, většině z nás naskočí hermelín. Je to totiž u nás nejčastěji grilovaný sýr. Příprava je velmi jednoduchá, stačí nakořenit bylinkami, lehce potřít olejem, obalit alobalem a můžeme grilovat. Při keto hubnutí se opět nedoporučuje používat již připravené směsi koření zakoupené spolu se sýrem, protože mohou obsahovat cukr nebo další suroviny nevhodné během diety.

Grilovat ale nemusíme jen hermelín. Velmi oblíbeným sýrem na gril bývá také halloumi. Velkou výhodou tohoto sýru je, že se během grilování neroztéká, tudíž není třeba ho balit do alobalu. Sýr má výraznější chuť, proto nemusíme používat již žádné koření. Postačí jen lehce potřít olejem.

Ke grilování se hodí ale také další druhy sýrů jako oštěpek, blaťácké zlato či olomoucké tvarůžky. Obzvláště tvarůžky bývají skvělou volbou pro dietáře, jelikož obsahují malé množství tuku a velké množství bílkovin.

Grilovaná zelenina

Grilovaná zelenina se skvěle hodí jako příloha ke grilovanému masu. Díky této kombinaci dosáhneme plnohodnotné keto večeře (bílkovina + zelenina). Vhodnou volbou je například cuketa, lilek, paprika, chřest, rajče, ale také cibule nebo česnek. Při keto hubnutí se snažíme volit spíše bílé a zelené druhy zeleniny. Pokud se ale ve směsi zeleniny nachází kulička rajčete nebo plátek červené papriky, není to ani během keto diety problém, jelikož množství sacharidů je v tomto případě zanedbatelné.

Zeleninu stačí lehce osolit a potřít olejem. Kdo má rád, lze přidat i bylinky v kombinaci s česnekem.

Grilované ryby

Bohužel v konzumaci ryb český národ velmi zaostává. Pro keto dietu jsou však grilované ryby skvělou volbou. Obsahují kvalitní, lehce stravitelné bílkoviny, zdraví prospěšné tuky a mají nízkou kalorickou hodnotu.

 

KETO GRILOVÁNÍ - 1.část
 

Výhoda grilování ryb spočívá v rychlé a snadné přípravě. Rybu stačí jen lehce osolit, opepřit, potřít olejem a zakapat citronem. Vybírat můžeme jak ze sladkovodních ryb (pstruh, kapr, candát), tak i z ryb mořských (losos, mořský vlk, treska). Během keto grilování se snažíme vždy o kombinaci bílkoviny + zeleniny. Do keto stravování rozhodně nepatří pečivo, chléb a standardní dochucovadla v podobě kečupů či kupovaných dipů a omáček. Jestliže máme zvyk grilované dobroty zakusovat plátkem chleba, měli bychom ho v tomto případě nahradit nakrájenými kousky zeleniny. Místo kečupu postačí trocha zakysané smetany.

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Dieta It’s my life! funguje na principu ketózy. Díky navýšení příjmu kvalitních bílkovin a tuků a současnému snížení příjmu sacharidů nastává v těle metabolický proces zvaný ketóza. V tomto stavu tělo využívá jako primární zdroj energie vlastní tukovou zásobu. Tělo tak začne spalovat tuky bez jakékoliv fyzické aktivity, přičemž svalová hmota zůstává maximálně zachovaná.
Neustále se snažíme zlepšovat chutě, ale také složení na základě nejnovějších poznatků v oblasti výživy. Díky vyváženému obsahu živin, vitamínů, minerálních látek a vlákniny jsou produkty It’s my life! vhodnou součástí úplné náhrady celodenní stravy pro redukci hmotnosti.

Výživové poradenství

  • Již sestavené dietní plány.
  • Odborně vyškolení certifikovaní a výživoví poradci.
  • Podrobní analýza těla na váze InBody.
  • Najdete nás ZDE

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2022 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: RB