• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

Co jíst a pít při ketodietě?

Rozhodli jste se změnit svůj životní styl s It’s My Life, ale tápete v tom, co můžete zařadit do svého jídelníčku a čemu byste se měli raději vyhnout? Poradíme vám, jak váš režim nastavit tak, abyste při hubnutí dosáhli těch nejlepších výsledků.

Správný pitný režim je základ

Co jíst a pít při ketodietě?Ačkoliv se při různých dietách řeší především jídlo, opomíjet byste neměli ani pitný režim, který je pro lidské tělo velmi důležitý. Měli byste vypít alespoň 2,5 až 3 litry tekutin denně. Dbát byste měli především na pravidelnost. Pijte v průběhu celého dne a nedohánějte vše na poslední chvíli – typicky večer před spaním.

V případě, že pijete málo, začne tělo zadržovat vodu, a to je špatně. Hubnout se vám totiž bude hůře. Při nesprávném pitném režimu vás také mohou trápit bolesti hlavy či větší únava.

Velmi záleží také na tom, co přesně pijete. Nejsou totiž tekutiny jako tekutiny. Nejlepší je pít čistou vodu, kterou můžete osvěžit bylinkami či zeleninou, jako je například máta, meduňka, salátová okurka či citron. Citron však není dobré vymačkávat. Vyšší příjem vitamínu C by totiž mohl narušit ketózu, a tím pádem zpomalit hubnutí.

Můžete si připravit také bylinný čaj bez cukru a medu. Černé či zelené čaje jsou povolené také, ale jsou močopudné, a proto je lepší je prostřídat s bylinnými čaji. Osladit si je můžete například stévií nebo nízkokalorickým sladidlem – erythritolem. A pokud si nedokážete představit svůj den bez kávy, sáhněte po té černé – bez cukru a mléka. Můžete si dopřát až tři šálky denně.

Určitě vyzkoušejte také speciální Bolero drinky bez cukru. Ty jsou dostupné v mnoha ovocných příchutích, jako je například ananas, černý rybíz, borůvka, jahoda, kiwi, ale také třeba vodní meloun, mango, papája či mandarinka. Na své si tak přijdou milovníci ovoce.

Dejte STOP light nápojům i alkoholu

Co jíst a pít při ketodietě?Obloukem se vyhněte light nápojům, které mohou být matoucí, protože lákají svým názvem. Opak je ale pravdou. Tyto nápoje totiž obsahují umělá sladidla, která jsou v porovnání s cukrem několikanásobně sladší. Pozor byste si měli dát například na acesulfam draselný nebo aspartam – 1 gram tohoto umělého sladidla nahradí 200 gramů cukru. Najít ho můžete například v některých čajích a dalších nápojích, ale také v potravinách. Častá konzumace nezdravých sladidel může vést mimo jiné k větší chuti na sladké, a proto je lepší se podobným lákadlům vyhnout. Kromě toho byste během diety měli vyřadit také alkohol, který tělo zatěžuje a může narušit proces hubnutí.

Jaké potraviny mají zelenou?

První fáze diety

První fáze ketodiety je založená pouze na sáčcích. Denně tak sníte pět porcí jídel It’s My Life. Pokud byste i v této fázi chtěli jídelníček zpestřit, můžete si pochutnat třeba na konjakových těstovinách nebo si ochutit proteinové kaše či palačinky ořechovými krémy s různými příchutěmi.

Druhá fáze diety

Co jíst a pít při ketodietě?

Ve druhé fázi můžete zařadit kromě sáčků také bílou a zelenou zeleninu – a to přibližně 150 až 200 gramů. V tomto týdnu konzumujete – stejně jako v první fázi – pět porcí proteinových jídel It’s My Life, které si můžete zpestřit salátovou okurkou (rozdělenou na dvě části), pažitkou, petrželí, česnekem, ale také bylinkami, které si můžete přidat například do polévek. Do jídelníčku můžete bez obav zařadit také bílou a zelenou papriku, bílou ředkev, kedlubnu, řapíkatý celer či listové saláty. Z barevné zeleniny si můžete dát i rajčata. Červenou papriku však ještě raději vynechte. Obsahuje totiž více sacharidů, a proto je lepší ji zařadit až v dalších fázích proteinové diety.

 

Třetí fáze diety

Větší změna ve stravování vás čeká ve třetí fázi proteinové diety It’s My Life. V tomto týdnu budete konzumovat čtyři sáčky. Místo obědové porce zařadíte jídlo bohaté na bílkoviny, a to například: kuřecí, krůtí a králičí maso, sladkovodní a mořské ryby bez kůže, libové hovězí maso (panenka či kýta), vejce. Vegetariáni si zase mohou připravit například šmakoun, tofu, tempeh či sójové maso.

Jídlo můžete doladit zeleninou z druhé fáze. Kromě ní však můžete do jídelníčku zařadit také cuketu, lilek, celer, květák, fazolové lusky, chřest, špenát, artyčok, kapustu, brokolici či houby.

Čtvrtá fáze díety

Co jíst a pít při ketodietě?Ve čtvrté fázi ketodiety se sáčky It’s My Life konzumují pouze dvakrát denně, a to ráno a večer. Poprvé se do jídelníčku zařazují vlastní dopolední a odpolední svačiny. Pokud si nejste jistí, jaké jídla jsou vhodná, můžete vyzkoušet některé naše tipy.

Skvělou dopolední svačinou, kterou si zvládnete připravit raz dva, jsou jogurty, tvaroh či cottage, které jsou bohatými zdroji bílkovin. Ty můžete ochutit méně sladkými druhy ovoce, jako jsou borůvky, maliny, jahody či rybíz, nebo třeba hrstkou zdravých semínek. Jídelníček můžete obohatit také o další tvarohové sýry, které jsou v porovnání s tvrdými sýry při hubnutí lepší. Tvrdé sýry totiž obsahují více špatných tuků.

Při odpoledních svačinách je vhodné kombinovat zeleninu s bílkovinou. Vyzkoušet můžete například vejce, cottage, ricottu, mozzarellu, bílý jogurt řeckého typu, polotučný tvaroh, olomoucké tvarůžky, Lučinu či žervé. Pochutnat si ovšem můžete také na kvalitní šunce či bílém kefíru.

Pokud byste chtěli jídelníček obměnit, zařaďte do něj třeba konjakové těstoviny nebo sušené maso. Také v této fázi je extrémně důležitá pravidelnost. Nezapomínejte proto jíst 5x denně.

Pátá fáze diety

Co jíst a pít při ketodietě?V poslední fázi proteinové diety konzumujete pouze jeden sáček It’s My Life večer. Ostatní jídla si můžete přizpůsobit podle vaší chuti. Vždy však myslete na vhodné sestavení jídelníčku. Správně byste měli mít největší příjem jídla dopoledne. Naopak odpoledne byste měli sníst menší množství jídla a večer se hlavně nepřecpávat.

Na snídani můžete zařadit vhodný druh sacharidů, jako jsou například vločky či zdravé celozrnné pečivo, které obsahuje více bílkovin. Můžete vyzkoušet například semínkový či večerní chlebíček. Jedna porce má přibližně velikost dlaně. A když ho doplníte tvarohovou pomazánkou, vejci, kvalitní šunkou nejvyšší jakosti, získáte ideální jídlo. Obměnit ho můžete třeba jogurtem o 150 gramech s jedním kusem ovoce, oříšky a semínky.

Pozor si dejte na sacharidy. Přílohám se snažte vyhnout především odpoledne a večer.

Na hladovění zapomeňte

Nastavený režim nepodceňujte. Jezte pravidelně, a to ideálně 5x denně menší porce. Zapomeňte na sladkosti či brambůrky. Místo toho si dejte něco zdravého. Při častém porušování by totiž mohlo dojít k pozastavení ketózy a narušení celého procesu hubnutí.

Někteří klienti si myslí, že zhubnou více, pokud budou jíst málo. Opak je ale pravdou. V takovém případě si totiž tělo začne ukládat tuky na „horší časy,“ protože se bojí, že nedostane najíst.

Celodenní hladovění a následné večerní přejídání je však to nejhorší, co můžete při hubnutí udělat. Nejenže tak nezhubnete, ale také si tím můžete poškodit zdraví. Jezte proto pravidelně a dbejte také na pravidelný pitný režim.

Rozhodli jste se změnit životní styl, dostat se do formy, nebo dokonce shodit nadbytečná kila? Rádi vám pomůžeme s výběrem dietního plánu přesně pro vás. Ozvěte se naší výživové poradkyni Tereze, nebo navštivte některou z našich poraden It’s My Life, které najdete po celé České republice.

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Dieta It’s my life! funguje na principu ketózy. Díky navýšení příjmu kvalitních bílkovin a tuků a současnému snížení příjmu sacharidů nastává v těle metabolický proces zvaný ketóza. V tomto stavu tělo využívá jako primární zdroj energie vlastní tukovou zásobu. Tělo tak začne spalovat tuky bez jakékoliv fyzické aktivity, přičemž svalová hmota zůstává maximálně zachovaná.
Neustále se snažíme zlepšovat chutě, ale také složení na základě nejnovějších poznatků v oblasti výživy. Díky vyváženému obsahu živin, vitamínů, minerálních látek a vlákniny jsou produkty It’s my life! vhodnou součástí úplné náhrady celodenní stravy pro redukci hmotnosti.

Výživové poradenství

  • Již sestavené dietní plány.
  • Odborně vyškolení certifikovaní a výživoví poradci.
  • Podrobní analýza těla na váze InBody.
  • Najdete nás ZDE

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2022 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: RB