• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

7 nejčastějších chyb při ketodietě

Držíte proteinovou dietu, ale očekávané výsledky nepřichází? Na vině může být porušování pravidel, kterých se často dopouštíte i nevědomky. Jakých je sedm nejčastějších chyb, kterých byste se měli vyvarovat? To vám prozradíme.

1. Jíte nepravidelně

Během proteinové diety je opravdu důležité jíst pravidelně – přibližně po třech až čtyřech hodinách. Je jasné, že to není vždy jednoduché, pokud máte například práci, ve které nemůžete být tolik flexibilní. Snažte se ale nepravidelnému stravování vyvarovat. V případě, že si nemůžete připravit například koktejl, můžete si dát proteinovou tyčinku. Dodržováním pravidelného režimu se nastartuje metabolismus a zmenší se chuť na sladké, protože nebude docházet k takovým výkyvům hladiny cukru v krvi.

2. Vynecháváte sáčky

Často nám klienti říkají, že neměli pocit hladu, a proto čtvrtý nebo pátý sáček nesnědli. Nebo si myslí, že díky vynechání sáčku rychleji zhubnou. Ale je to přesně naopak.

Dietní plány It’s my life tvoříme ve spolupráci s nutričními terapeuty a lékaři, a proto má nastavení dietního plánu o pěti porcích denně svůj význam. I když necítíte hlad, dejte si proto sáček ve správném časovém rozmezí. Tělo tak získá dostatek živin. Ve chvíli, kdy potřebné živiny nedostane, má i výrazně menší kalorický příjem, a začne hubnout ze svalů – nikoliv z tuků. A to je špatně.

3. Sáčky konzumujete příliš dlouho

Ať už si připravujete proteinovou kaši, koktejl nebo hlavní jídlo, měli byste všechny sáčky It’s my life sníst nebo vypít do patnácti minut. A to proto, aby z produktu nevyprchaly vitamíny, minerály a další důležité živiny. Nekonzumujte proto sáček celé dopoledne. Tělo tak bude mít dostatek času jídlo strávit. V případě krátkých rozestupů mezi jednotlivými jídly byste také mohli mít chuť na něco jiného. Pokud ale například víte, že celý koktejl najednou nevypijete, můžete si ho rozdělit na dvě části a druhou polovinu vypít během dne mezi dalšími sáčky.

Ale také aby tělo mělo čas strávit sáček, před dalším jídlem (sáčkem), proto je důležitá pravidelnost 3-4h mezi jídly. Pokud člověk sní další jídlo třeba už za hodinu po jídle, tak to není dobré (právě na trávení + více chuti na něco jiného, z důvodu, že by člověk jedl v příliš malých časových pauzách mezi jídly).

4. Jíte „zakázané“ potraviny

Je opravdu důležité, abyste konzumovali pouze ty potraviny, které jsou v určitých fázích povolené. V první fázi byste měli konzumovat pouze sáčky It’s my life. Snažte se to dodržet. Může se však stát, že vás přepadne chuť na sladké nebo na jinou potravinu. V takovém případě se nám bez obav ozvěte, nebo si přečtěte náš článek, ve kterém vám prozradíme, po čem můžete sáhnout, když vás honí mlsná. V případě, že byste si dali nevhodnou potravinu s velkým množstvím sacharidů, ketóza by se přerušila, hubnutí by se zastavilo a nějakou dobu by trvalo, než by se celý proces obnovil. To ale platí u všech kroků dietního plánu, nejen u první fáze.

5. Přidáváte špatné ingredience

Doslazujete si kaše či jiné sáčky klasickým cukrem, medem nebo různými sirupy? Chyba! Tato sladidla totiž nejsou při ketodietě vhodná, protože obsahují jednoduché sacharidy – cukry. V důsledku toho dojde k přerušení ketózy. Podobným problémem je také dosolování produktů, které způsobí nedostatečné odvodňování.

V momentě, kdy si nejste jistí, ozvěte se nám. Existuje několik přírodních sladidel a dalších produktů, které můžete do keto sáčků bez obav přidat. Jsou chutné, dobré a proces hubnutí neovlivní.

6. Nedodržujete správný pitný režim

Zejména ze začátku diety se tělo hodně odvodní, a proto je velmi důležité tělu tekutiny zase doplnit. Nezapomínejte proto na dostatečný a pravidelný pitný režim v průběhu celého dne. Vypít byste měli dva a půl až tři litry tekutin. Vyvarujte se naopak pití velkého množství nápojů v závěru dne, zatížili byste ledviny.

A co je vlastně vhodné?

  • Čistá voda, kterou můžete osvěžit lístky máty či meduňky, případně plátky okurky či citronu (citron nevymačkávejte, větší příjem vitamínu C by mohl narušit ketózu),
  • FIT TEA s limetkou,
  • bylinné čaje nebo čistý rooibos bez cukru a medu,
  • nebo Bolero drinky bez cukru, které máme v nabídce v mnoha příchutích. Vyzkoušet můžete například ananas, černý rybíz, liči, kiwi, ledový čaj či granátové jablko.

Povolená je také mletá nebo zrnková káva bez mléka a cukru. Vyhněte se light nápojům a ochuceným vodám s umělými sladidly, džusům, mléku a alkoholu. Tyto tekutiny se nepočítají do pitného režimu a mají hodně sacharidů. Hubnutí by se zpomalilo, nebo dokonce zastavilo.

7. Sportujete příliš brzy

Cvičení se doporučuje až od 3. fáze diety, kdy tělo získává větší příjem kalorií. Někteří klienti však začnou sportovat už v první či druhé fázi ketodiety, nebo to se sportem příliš přehání v pozdější fázi, a odůvodní to tím, že se cítili dobře. V takovém případě ale tělo začne hubnout ze svalů a ne z tuků, a to je špatně. Hubnutí pak není tolik efektivní.

Pokud se chybám vyvarujete a nemáte zdravotní problém, který by hubnutí ovlivňoval, shodíte nadbytečná kila s It’s my life i vy. Pamatujte ale na to, že každé tělo je jiné a hubne odlišnou rychlostí. Nesrovnávejte se proto s ostatními. V případě, že si nejste jistí s výběrem vhodných potravin, konzumací sáčků nebo výběrem dietního plánu, obraťte se na naši výživovou poradkyni Terezu, která vám všechny dotazy o hubnutí ráda zodpoví. Navštívit ale můžete také některou z našich poraden It’s my life. Přejeme vám hodně štěstí a těšíme se na vás!

Hubnutí s It’s my life

It’s my life je expert na redukci hmotnosti a výživové poradenství.
Dieta It’s my life! funguje na principu ketózy. Díky navýšení příjmu kvalitních bílkovin a tuků a současnému snížení příjmu sacharidů nastává v těle metabolický proces zvaný ketóza. V tomto stavu tělo využívá jako primární zdroj energie vlastní tukovou zásobu. Tělo tak začne spalovat tuky bez jakékoliv fyzické aktivity, přičemž svalová hmota zůstává maximálně zachovaná.
Neustále se snažíme zlepšovat chutě, ale také složení na základě nejnovějších poznatků v oblasti výživy. Díky vyváženému obsahu živin, vitamínů, minerálních látek a vlákniny jsou produkty It’s my life! vhodnou součástí úplné náhrady celodenní stravy pro redukci hmotnosti.

Výživové poradenství

  • Již sestavené dietní plány.
  • Odborně vyškolení certifikovaní a výživoví poradci.
  • Podrobní analýza těla na váze InBody.
  • Najdete nás ZDE

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2022 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: RB