• Doprava zdarma pro objednávky nad 1500 Kč.

Časté chyby při hubnutí a dietě It’s my life!

Časté chyby při hubnutí a dietě It’s my life!Diety, hubnutí, zdravý životní styl a další podobné pojmy, jsou dnes velmi vyhledávanými a populárními nejen na internetu. Dnešní společnost nám už skoro ani nedovolí se těmto tématům vyhýbat. Z velkého množství článků, doplňků a nesmyslných diet typu „banánová dieta“ a podobně, získávají lidé pocit, že se jedná o složitý proces, který nejspíš stejně nezvládnou a s pročítáním dalších a dalších článků z pochybných zdrojů se do všeho čím dál více zamotávají. Pokud se pak i přesto rozhodnou pro redukci váhy, často nevědomky dělají naprosto zbytečné chyby, které jim brání k dosažení jejich cíle. Pojďme se proto na ty nejčastější zaměřit.

Hubnutí z „donucení“

Mnoho lidí se snaží zhubnout a cítit se tak lépe, ovšem stále se jim to nedaří. Než jedinec s redukcí začne, měl by si vše co nejlépe promyslet – proč chce hubnout, jaké má cíle, co ho k tomu vede a co je ochoten pro to udělat. Pokud to po něm vyžaduje partner či společnost a sám cítí, že na to není připraven, ztrácí čas, neboť pokud nechce svoji hmotnost redukovat sám ze svého přesvědčení, dlouho v takovém režimu nevydrží. Měl by se tedy bez vlivu ostatních rozhodnout, co mu vyhovuje a pokud se rozhodne s redukcí váhy začít, doporučujeme obrátit se například na naše odborníky na pobočkách, jež mu s hubnutím pomohou a dokáží ho i motivovat a podpořit.

Nepravidelnost v jídle

Pravidelnost v jídle je důležitou a neoddělitelnou součástí nejen během hubnutí. Náš organismus potřebuje dostávat pravidelně dávku energie, aby mohl správně fungovat, pokud tomu tak není, dochází k hladovění a tvorbě tukových zásob. Při držení diety It’s my life! se klienti pravidelnosti lehce naučí a osvojí si ji. I přesto však může docházet k tomu, že jídlo někdy vynechají. V takovýchto případech je vhodné mít u sebe vždy alespoň nějakou malou svačinku v podobě proteinové tyčinky, sušeného masa nebo křupnisi, díky čemuž se vyhneme večernímu přejídání. Mnohdy je nepravidelnost v jídle spojená se zaměstnáním, kdy se člověk nemá čas ani najíst. Vždy se však dá najít nějaké východisko a stravu během dne rozložit tak, aby vyhovovala i při časově náročné práci.

Nedostatečný pitný režim a výběr nápojů

Pitný režim je velkým problémem mnoha lidí a často při otázce, kolik tekutin za den vypijí, nedokáží odpovědět. Pokud se však rozhodnete redukovat svoji hmotnost, pitný režim je rovněž neoddělitelnou součástí. Náš organismus je tvořen cca z 60 % vody, neboť potřebuje vodu pro většinu metabolických pochodů v těle. Je-li pitný režim zanedbáván, dochází k zadržování vody, zpomalení metabolismu a s tím úzce souvisí i špatné odbourávání tuků a celkový proces hubnutí.

Problémem je mnohdy i výběr tekutin, nápojů. Ideální volbou je kohoutková voda či voda balená, neochucená, neperlivá. Pokud jste milovníkem slazených nápojů, tak pro vás máme nachystaný instantní nápoj s mnoha různými ovocnými příchuti, který určitě potěší každého. V případě, že pijeme slazené nápoje typu Cola, dostáváme do těla příliš mnoho jednoduchých cukrů a navíc nás tyto nápoje ani dostatečně nehydratují. Pozor je nutné dávat i na stoprocentní džusy, jež jsou sice vhodnější a zdravější, ovšem obsahují také mnoho jednoduchých cukrů, díky čemuž se hodně zvyšuje množství přijaté energie.

Pitný režim - voda

Pokud se snažíme zhubnout, je třeba myslet i na alkohol. Některé alkoholické nápoje obsahují v malém množství až třetinu kalorií, které bychom měli za den přijmout (např. některé likéry). Obecně alkohol obsahuje po tucích největší množství energie (1 g tuku = 37 kJ, 1 g alkoholu = 29 kJ, 1 g bílkovin = 17 kJ, 1 g sacharidů = 17 kJ). Pitím takovýchto nápojů do těla dostáváme zbytečné množství energie, které organismus nezvládne zpracovat a uloží jej do tukové tkáně, navíc alkohol je obecně ve velké míře nevhodný pro naše zdraví, proto je nejlepší jej při i po redukci úplně vyloučit nebo alespoň omezit na minimum.

Nedostatečný příjem energie

Ač se to zdá pro většinu nejen našich klientů, ale i ostatních k neuvěření, problém nadváhy a obezity je spojen právě s nedostatečným množstvím přijímané potravy. Mnohokrát slyšíme věty typu „přibírám, jen se na jídlo podívám“ nebo „přibírám i z vody“. Většina lidí jí nepravidelně, málo a neplnohodnotnou stravu, což je následně spojeno s náhlým, často večerním přejídáním nevhodnými potravinami plnými jednoduchých cukrů a nezdravých tuků. Jelikož během celého dne tělo hladoví, veškerou energii si tak ukládá do „zásob“, neboť počítá s dalším hladověním. Výsledkem pak opravdu může být i to, že člověk přibere téměř po všem, co sní.

Důležité je tedy zaměřit se nejen na pravidelné stravování, ale myslet i na jeho skladbu a množství. Organismus si po čase na tento režim zvykne, zrychlí se metabolismus, zvýší se vaše energie a celkově se budete cítit lépe.

Malá pestrost v jídle

Často také u lidí dochází vlivem malého množství času k tomu, že se jejich jídelníček stane téměř každodenní rutinou. Jelikož ale potřebujeme pro správnou funkci organismu přijímat určité množství vitaminů, minerálních látek, živin, je potřeba nezapomínat na pestrost v jídle, neboť žádná potravina neobsahuje vše, co potřebujeme, je tedy důležitá jejich kombinace. Navíc při dlouhodobém jednostranném stravování vzniká v našem těle deficit určitých živin, což může vést ke zvýšeným chutím na nevhodné potraviny (rychlé cukry, nezdravé tuky apod.), které pak opět tělo uloží do zásob ve formě tukové tkáně.

Nedostatek pohybové aktivity

Zdravý pohyb a hubnutíPohybová aktivita neznamená trávení několika hodin úmorného cvičení v posilovně, jak si někteří představují. Lidé se často vymlouvají na nedostatek času či energie z důvodu náročného zaměstnání. Zkuste však místo večerního posedávání u televize krátkou procházku. Nejen, že se skvěle odreagujete, zkvalitní to i váš spánek. V začátku je ideální zařadit alespoň chůzi cca 30 minut denně. Později přidávat další činnosti nebo alespoň chůzi prodlužovat. Pohyb je důležitou součástí správného životního stylu, neboť pomáhá zrychlit metabolismus a tím i spalování přebytečného tuku. Je ale dokázán pozitivní vliv na naši psychickou pohodu, jelikož se při sportu vylučuji endorfiny a adrenalin.

 

Hubnutí je proces, kdy jedinec redukuje přebytečnou tukovou tkáň. Někdy radikálně mění způsob a styl svého života. Důležité je mít pevnou vůli a být rozhodnutý pro změnu, nenechávat se ovlivňovat ostatními. Redukční režim je však nutné brát jako začátek, po zhubnutí přebytečných kilogramů se nelze vrátit do předchozího způsobu života. V takovém případě dojde k jojo efektu. Dieta je tedy vstupem do nového a zdravějšího stylu života. Období diety s sebou nese často velké zkoušky (oslavy, večírky apod.), i přesto jde však vytrvat. Potřebujete-li pomoci s redukcí, neváhejte se obrátit na naše poradce, kteří vám ukáží, že i jakákoli akce plná nevhodného jídla a alkoholu, se dá bravurně zvládnout. Pravidelnými návštěvami na pobočkách It’s my life! také budete mít možnost sledovat své výsledky a naši poradci vám ve všem rádi pomohou.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas. Více informací

* Výsledky hubnutí se mohou lišit a závisí na metabolismu každého jedince.

Copyright 2019 It's my life!. Všechna práva vyhrazena. Webové stránky: IT Monkey, s.r.o.

It’s my life! 5 let s Vámi - balónek